Yazar "Karaca, Adem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Vatandaşlık Eğitimine Yönelik Bibliyometrik Araştırma: 1980-2020 Yılları Arasında Yapılan Çalışmaların Analizi(2021) Karaca, Adem; Akbaba, BülentBu araştırmanın amacı, Web of Science Core Collection veri tabanında, eğitim araştırmaları kategorisinde yer alan vatandaşlık/yurttaşlık eğitimi üzerine yayımlanmış makalelerin bibliyometrik analizini gerçekleştirmektir. Bibliyometrik araştırmalar, belirli bir bilim alanında ya da konu alanında gerçekleştirilen araştırmaların genel çerçevesini ortaya koymaktadır. Bu araştırma betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Web of Science veri tabanında araştırmanın amacı doğrultusunda belirli sınırlamalar ile elde edilen araştırmalar “txt” dosyası olarak indirilmiştir. Veriler, açık kaynak kodlu bir istatistik programı olan R programında bulunan R-Studio programlama dilinde “bibliometrix” paketi kullanılarak analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen analizler sonucunda; Web of Science veri tabanında vatandaşlık eğitimine yönelik en fazla makale üreten ilk üç ülkenin ABD, Birleşik Krallık ve İspanya, işbirliğine en açık ülkelerin ise İspanya ve Birleşik Krallık olduğu tespit edilmiştir. Vatandaşlık eğitimi araştırmalarına yönelik h-indeksi en yüksek olan yazarların Ian Davies ve Audrey Osler olduğu belirlenmiştir. Bu konudaki makalelerin en fazla yayımlandığı ilk üç derginin “Journal of Curriculum Studies”, “Theroy and Research in Social Education” ve “Education Citizenship and Social Justice” olduğu tespit edilmiştir. Güncel eğilimler incelendiğinde ise vatandaşlık eğitimi alanında dijital vatandaşlık, eleştirel vatandaşlık, kimlik, eleştirel pedagoji, ırkçılık ve adaletsizlik gibi anahtar kelimelere yoğun ilgi duyulduğu sonucuna varılmıştır. Bu araştırmanın vatandaşlık eğitimi alanında araştırma yapmayı planlayan araştırmacılar için kapsamlı bir projeksiyon sunacağı düşünülmektedir.Öğe Yabancı Uyruklu Üniversite Öğrencilerine Yönelik Tutum Ölçeği’ninGeliştirilmesi(2021) Karaca, AdemBu araştırmanın amacı, üniversitede öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilere yöneliktutumları ölçebilecek bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmada veriler 735 üniversiteöğrencisinden toplanmıştır. Araştırmada kapsam geçerliği için uzman görüşlerindenyararlanılmıştır. Yapı geçerliliği için ise açımlayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktöranalizi (DFA) uygulanmıştır. AFA sonuçları incelendiğinde toplam varyansın %61,090’ınıaçıklayan 22 maddelik ve 4 faktörden oluşan bir yapı elde edilmiştir. Ortaya çıkan faktörler,“Kabul ve Eylem”, “Saygı”, “İletişim ve İş birliği” ve “Sosyal Uyumsuzluk” olarak ifadeedilmiştir. DFA aşamasından sonra elde edilen bulgular, ölçekte yer alan 22 madde ve dörtfaktörlü yapının yeterli uyum indekslerine sahip olduğunu göstermiştir. Ölçeğin uyumindeksleri ?2/sd=650.20/203=3.20, p= 0,00<0,05. RMSEA= .078, SRMR= .058, GFI= .86,AGFI=.82, NFI= .95, NNFI= .96, CFI= .96 ve IFI= .96 olarak tespit edilmiştir. Ölçeğingüvenirliğine yönelik Cronbach Alfa ve Mc Donald’s Omega güvenirlik katsayılarının kabuledilebilir aralıkta olduğu belirlenmiştir. Ölçekte ölçülmek istenen özelliğin ayırt edebilmederecesine yönelik madde toplam korelasyonları analizine yer verilmiştir. Bu analizlerinardından maddelerin tamamının ayırt edici olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgular sonucundaüniversitelerdeki uluslararası öğrencilere yönelik tutumları ölçmek amacıylakullanılabileceği düşünülmektedir.