Yazar "Aslan Tuna, Rabia" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Görsel sanatlar dersinde ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Feldman'ın eleştiri sınıflaması ve çocuklar için felsefe eğitimi (P4C) yoluyla sanat eleştirisi becerilerinin geliştirilmesi(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Aslan Tuna, Rabia; Dal, SibelBu araştırma Feldman’ın eleştiri sınıflamasını, çocuklar için felsefe (P4C) eğitimi yoluyla öğretilmesinin ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin sanat eleştiri becerilerine, derse karşı tutumlarına etkisini incelemek ve öğrencilerin Feldman’ın eleştiri sınıflaması ile öğretim uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından yakınsayan paralel desen tercih edilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda ön-son test tek gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise durum çalışması deseni kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma 2023-2024 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Elikesik Şehit İlyas Güzel İlkokulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 25 öğrenci katılmıştır. Çalışmada öğrencilerin sanat eleştirisi becerilerini geliştirmek için Feldman’ın eleştiri sınıflamasının öğretimine yönelik10 hafta boyunca çocuklar için felsefe (P4C) eğitimi ile planlanan ve yürütülen etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel veri toplama araçları olarak pedagojik sanat eleştirisi yeterlilik algısı ölçeği ve görsel sanatlar tutum ölçeği kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde örneklem sayısının düşük olması nedeniyle parametrik olmayan testlerden Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır.Araştırmanın nitel kısmında ise Feldman’ın eleştiri sınıflaması ve çocuklar için felsefe(P4C)eğitimi temelli öğretim uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri,öğrenci ve araştırmacı günlükleri, oturum v videoları vesüreç değerlendirme formlarındaki veriler kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi ise içerik analiziyle yapılmıştır. Araştırmada her iki ölçek verilerinden elde edilen nicel bulgular ile görsel sanatlar dersinde Feldman’ın eleştiri sınıflaması ve çocuklar için felsefe (P4C) eğitimi yoluyla öğrencilerde sanat eleştirisi becerilerinin geliştiği ve etkinliklerin öğrencilerin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarını olumlu yönde geliştirdiği sonuçlarına ulaşılmıştır.Nitel bulgular sonucunda öğrenciler görsel sanatlar dersinde Feldman’ın eleştiri sınıflamasına göre; eserdeki insanlar, hayvanlar, cansızlar, şekiller ile eser ve sanatçının adının eserde ilk dikkat ettikleri özellikler olduğu; kullanılan renkler ve malzemeler, perspektif ve canlı ya da cansız varlıklar arasındaki ilişkiye göre eseri inceledikleri; korku, mutluluk, sevinç gibi eserin kendilerinde oluşturdukları duyguları, sanatçının eseri yapma nedenini yorumladıkları; eserin değerli, özel ve eşsiz olup olmadığına ilişkin yargılarda bulundukları; Feldman’ın eleştiri sınıflamasında en çok yorumlama aşamasında zorlandıkları; çocuklar için felsefe eğitimi (P4C) ile yürütülen10 haftalık ders sürecinde Feldman’ın eleştiri sınıflamasına göre soru oluşturmayı, gerekçeli düşünmeyi ve farklı düşüncelere saygı duymayı öğrendikleri yönünde görüş belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda görsel sanatlar dersinde çocuklar için felsefe (P4C) eğitimi temelli etkinliklerle Feldman’ın eleştiri sınıflaması öğretiminin öğrencilerin sanat eleştirisi becerilerindeki etkisi göz önüne alındığında; görsel sanatlar dersinde P4C eğitimi ile farklı beceriler üzerinde, yine P4C eğitimi ile Feldman’ın eleştiri sınıflaması bütünleştirilerek farklı gruplar üzerinde de çalışılması önerilmektedir.