2020 - Cilt 4 - Sayı 2

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 19 / 19
  • Öğe
    Türkiye’deki illerin bankacılık faaliyetleri açısından çok değişkenli istatistiksel yöntemler ile incelenmesi
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Yılmaz, Ceren
    Bu çalışmanın amacı, bankacılık verilerinden oluşan değişkenleri kullanarak çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemleri ile Türkiye’deki iller arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Bu bağlamda 2018 yılına ilişkin 10 farklı bankacılık göstergesi ile 81 il için analizler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ilk aşama olarak, çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemlerinden temel bileşenler analizi (TBA) uygulanmış, sonrasında hem ham veriler hem de TBA ile elde edilen bileşenler kullanılarak kümeleme analizi yapılmıştır. Her iki durumda elde edilen sonuçlar kıyaslanmıştır.
  • Öğe
    The causal relationship between oil prices and sector indices: An analysis from Turkey
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Baştürk, Meryem
    Since oil is one of the basic inputs in economies, changes in oil prices are important to countries, particularly oil importing countries. In this regard, this paper analyzes the causal relationship between oil prices and sector indices (BIST-Industrial, BIST-Service, BIST-Financial, and BISTTechnology) in the aftermath of the 2008 financial crisis in Turkey. First, the Johansen cointegration test is employed to analyze whether there are longrun relations between oil prices and sector indices over the period from 2008-10-2018:10. Then, the long-run relationships between oil prices and the sector indices was investigated using the Granger causality test based on the Vector Error Correction Model (VECM), and the Standard Granger test is used to analyze the causality between the variables without a long-run relationship. According to the results, there are long-run bidirectional relations between oil prices and the BIST-Industrial, the BIST-Service, and the BIST-Technology sector indices, respectively. -In the short-run period, however, there is a unidirectional relation running from oil prices to the BIST-Technology sector index. There is neither a short-run or long-run relation between oil prices and the BIST-Financial sector index.
  • Öğe
    İlişkisel pazarlama bilinirliğinin ve uygulamalarının belirlenmesi üzerine hizmet sektörlerinde nitel bir araştırma
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Karaman, Davut
    Araştırmanın amacı hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeler tarafından ilişkisel pazarlama bilinirliğinin ve uygulamalarının belirlenmesidir. Bu kapsamda sekiz farklı hizmet alanında faaliyet gösteren işletme sahipleriyle/yöneticileriyle mülakat yapılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcılara göre müşteri; para, teminat, varoluş nedeni ve gelecek şeklinde ifade edilmektedir. İlişkisel pazarlama ise müşteri sadakati, memnuniyet, tekrar tercih, işletmenin devamlılığı, yeni müşteri, başarı, süreklilik, olumlu reklam ve sıcak ilişkiyi ifade etmektedir. Mevcut müşterilerini elde tutmak amacıyla en fazla uygulanan stratejiler ise ödeme kolaylıkları sunma, iş yeri ziyaretleri yapma, müşteri ihtiyaç analizi yapma, saygı, personel devir hızını düşük tutma, indirim ve kampanya, müşteri ile şeffaf ve sürekli iletişim, kaliteli hizmet sunma, yenilikçi bir anlayış benimseme, kalifiye personel istihdam etme, kurum kültürü oluşturma ve güven olduğu görülmüştür.
  • Öğe
    Psikolojik sözleşmenin oluşumu ve kapsamına ilişkin düşük maaşla istihdam edilen yeni mezun mühendisler ve yöneticilerinin algıları üzerine fenomenolojik bir araştırma
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Akar, Nuray
    Bu çalışmada, düşük maaşla istihdam edilen yeni mezun mühendislerin psikolojik sözleşme kapsamında karşı taraf olarak kimi algıladıkları, tarafların psikolojik sözleşmeye dair algılarının nasıl oluştuğu ve psikolojik sözleşme kapsamındaki karşılıklı beklenti ve yükümlülüklere ilişkin düşük maaşla istihdam edilen yeni mezun mühendisler ile yöneticilerinin bakış açıları araştırılmıştır. Bu doğrultuda nitel araştırma tasarımı kullanılarak, farklı alanlarda düşük maaşla istihdam edilen yeni mezun 15 mühendis ve bu mühendislerin üstü konumundaki 11 yönetici ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan fenomenolojik analiz sonucunda, psikolojik sözleşmenin oluşumu ve kapsamına ilişkin düşük maaşla istihdam edilen yeni mezun mühendisler ile yöneticilerinin işlemsel ve ilişkisel temelde farklı algılara sahip olduğu tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Otel çalışanlarının kurumsal sosyal sorumluluk algısının işveren çekiciliği ve duygusal bağlılık üzerine etkisi: Kurumsal itibarın aracılık rolü
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Boğan, Erhan
    Bu çalışmanın amacı, otel çalışanlarının kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) algısının duygusal bağlılık ve işveren çekiciliği üzerine etkisinde algılanan kurumsal itibarın aracılık rolünü incelemektir. Veriler, Türkiye’nin en önemli destinasyonlarından biri olan İstanbul bölgesinde sosyal sorumluluk faaliyetlerinde bulunan beş yıldızlı üç otel işletmesinde çalışan 280 kişiden toplanmıştır. Araştırma modeli yapısal eşitlik modellemesinin kısmi en küçük kareler yöntemi kullanılarak test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, çalışanların KSS algısının kurumsal itibar üzerine pozitif bir etki oluşturduğu belirlenmiştir. Çalışanların kurumsal itibar algısının hem duygusal bağlılık hem de işveren çekiciliği üzerine pozitif bir etki oluşturduğu belirlenmiştir. Son olarak kurumsal itibar algısı, algılanan KSS işveren çekiciliğinde kısmi aracılık rolüne sahipken; algılanan KSS ve duygusal bağlılık ilişkisinde aracılık rolü desteklenmemiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda uygulamacılara yönelik öneriler geliştirilmiştir.
  • Öğe
    Turizmde deneyim ekonomisi uygulamaları
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Çulha, Osman
    Temel düzeyde ve standart bir turizm hizmetinin tek başına turistlerin unutulmaz bir deneyim yaşamaları için yetersiz kalması turistik destinasyonların ve işletmelerin sunacağı hizmetlerde ve etkinliklerde unutulmaz deneyimler sağlamanın yollarını aramasına neden olmaktadır. Bu noktada iki eksenli (aktif/pasif, özümseyici/sarmalayıcı) ve dört boyutlu (eğitim, eğlence, estetik ve kaçış) deneyim ekonomisi modeli unutulmaz bir turistik deneyimin sağlanması için turizm alan yazınında yaygın olarak dikkate alınmaktadır. Bu çalışmanın amacı bu modeli bütüncül olarak öncül turizm çalışmaları ışığında araştırmaktır. Bu doğrultuda 2007-2019 tarihleri arasında turizmin farklı alanlarında deneyim ekonomisi modelini dikkate alan ve analiz edilmeye uygun 43 çalışma içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmalarda daha çok nicel araştırma yaklaşımın uygulandığı, daha çok festival konusunun araştırıldığı, konulara göre dört deneyim boyutu için çeşitli deneyim unsurlarının önerildiği, boyutların sıralamasının değiştiği ve boyutların 26 farklı kavramla doğrudan veya dolaylı ilişkisinin olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda turizm hizmeti sağlayıcıları ve araştırmacılar için öneriler sunulmuştur.
  • Öğe
    Erdemli bir mal olarak kan ve kök hücre bağışı yapan gerçek kişilere vergi indirimi sağlanması
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Uğur, Alparslan
    Kan ve kök hücre bağışı, yapıldığında birçok kişinin hayatını kurtararak önemli faydalar sağlayan fakat genelde insanların yapmadığı/yapamadığı erdemli mallar grubunda yer almaktadır. Bütün ülkelerde kan ve kök hücre bağışının özendirilmesi konusunda devletler önemli görevler üstlenmektedir. Başta kamu spotları olmak üzere farklı teşvik ve yönlendirmeler söz konusudur. Çalışma kan ve kök hücre bağışının artırılması konusunda alternatif bir öneri getirmektedir. Buna göre çalışmanın amacı, ülkemizde senede 3 kez kan bağışı yapan gerçek kişilere ilgili yıldaki toplam kazançlarının %5’ini, kök hücre bağışçısı olan ve HLA1 doku tipinin uyuşması sonucu kök hücre naklini gerçekleştiren gerçek kişilere ilgili yıldaki toplam kazançlarının %30’unu gider olarak düşülmesini ve bu sayede de kan ve kök hücre bağışının teşvik edilmesini sağlamaktır.
  • Öğe
    Döviz kurlarının enflasyon üzerindeki etkisi: Türkiye üzerine ampirik bir inceleme
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Demir, Emre; Yenipazarlı, Aslı
    Bu çalışmada, Türkiye’de döviz kurlarında meydana gelen şokların, enflasyon üzerindeki etkisi vector otoregresif (vector autoregressşon: VAR) yöntemi yardımıyla, 2003: M1 – 2018: M6 dönemi aylık veriler kullanılarak test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre döviz kurlarında meydana gelen azalışlarım enflasyonist etkilere sebep olduğu görülmüştür. Ayrıca analizde 2008 küresel krizin hem enflasyon hem de döviz kuru üzerinde anlamlı etkisi tespit edilmiştir. Çıkarılan sonuçtan anlaşılacağı üzere, siyasi istikrar dönemde uygulanan döviz kurunu azaltıcı politikalar, enflasyonist hareketlere sebep olmaktadır.
  • Öğe
    The effect of materialist tendency, job stress, supervisor support and work-family life conflict on job and life satisfactions
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Bayraktar, Enes; Şentürk, Faruk
    Purpose of the research, based on the opinions of Düzce Police Department personnel, is to determine the effect of materialist tendency, job stress, supervisor support, work-family and family-work conflicts on job and life satisfaction. The research population consists of a total of 839 Düzce Police Department employees, 631 of whom work in the center and 208 in the districts. The study data were collected between the dates 18.07.2017- 15.08.2017. The sample of the study consists of 153 employees involved in the universe of the study. The data of the study was obtained by the authorities of Düzce Police Department, delivering the surveys to their staff and delivering them to by taking returns. According to the results of the study, materialist tendency, job stress and work-family and family-work conflict have no statistically significant effect on the job and life satisfaction of the employees, whereas it has been found that supervisor support has a positive effect on job and life satisfaction.
  • Öğe
    Bir konaklama işletmesinin alakart restoranında kaynak tüketim muhasebesi uygulaması
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Kurtlu, Ayşe; Selçuk, Şengül
    Küreselleşmeyle birlikte rekabetin küresel bir boyut kazanması, teknolojik gelişmeler, üretim tekniklerinin gelişmesi ve otomasyonun artması, ürün yaşam dönemlerinin kısalması ve ürün çeşitliliğinin artması tüm alanlarda olduğu gibi muhasebe alanını da etkilemiş ve yeni maliyetleme yöntemleri arayışına girilmiştir. Bu koşullar dikkate alındığında, diğer tüm işletmeler gibi konaklama işletmeleri de yoğun rekabet ortamında maliyetlerini etkili bir şekilde kontrol etmek için çağdaş maliyet yöntemlerini uygulamak durumundadır. Bu yöntemlerden biri de kaynak tüketim muhasebesidir. Çalışmanın amacı, turizm işletmelerinde kaynak tüketim muhasebesi yöntemiyle atıl kapasitenin belirlenmesini, analiz edilerek azaltılmasını ve maliyetlerin kontrol altına alınarak minimize edilmesini sağlamaktır. Bu amaçla Antalya’da beş yıldızlı bir konaklama işletmesinin alakart restoranında kaynak tüketim muhasebesi (KTM) uygulaması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre konaklama işletmesinin alakart restoranında 2019 Ağustos ayında 2.816,20 TL atıl kapasite maliyeti bulunmaktadır. Atıl kapasite maliyeti ürünlere dağıtılmayarak dönem gideri olarak alınmıştır.
  • Öğe
    Sosyal medya kullanımının e-sağlık okuryazarlığına etkisinin incelenmesi
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Özer, Özlem; Özmen, Sümeyye; Özkan, Okan
    Bu çalışmanın amacı, sağlık yönetimi öğrencilerinin sosyal medya kullanımına ilişkin algılarının e-sağlık okuryazarlığına etkisini incelemektir. Çalışmanın bir diğer amacı ise demografik değişkenler açısından öğrencilerin sosyal medya kullanımı ve e-sağlık okuryazarlığı algılarını araştırmaktır. Çalışmanın evrenini, bir devlet üniversitesinin Sağlık Yönetimi bölümünde eğitim görmekte olan öğrencileri oluşturmaktadır (N=450). Araştırmada örneklem seçilmemiş, araştırmaya katılmayı kabul eden tüm öğrencilere anket dağıtılmıştır. Böylece toplam 337 katılımcıya ulaşılmıştır. Çalışmanın verileri 2-10 Aralık 2019 tarihleri arasında toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen verilere göre öğrencilerin e-sağlık okuryazarlığı ve sosyal medya kullanım düzeyi orta düzeydedir. Değişkenler arasındaki korelasyon katsayılarına bakıldığında ise e-sağlık okuryazarlığı ile sosyal medya kullanımının alt boyutları arasında pozitif ve düşük düzeyde ilişkiler bulunmaktadır. Sosyal medya kullanımı alt boyutları hep birlikte e-sağlık okuryazarlığı üzerindeki toplam varyansın %12,1’ini açıklamaktadır. Ayrıca öğrencilerin e-sağlık okuryazarlığı ölçeğinden almış oldukları puanlarının yaş ve sınıf düzeyine göre; sosyal rutinlerle bütünleşme boyutundan almış oldukları puanlarının da cinsiyet ve sınıf düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
  • Öğe
    The relationship between the 21st century maritime silk road initiative and Chinese naval strategy
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Tüysüzoğlu, Göktürk; Özgen, Cenk
    China, who has put its economic might right at the center of its global influence, wants to consolidate its efforts in this regard with the 21st Century Maritime Silk Road Initiative. As this initiative shall increase the strength of China within the context, specific to South China Sea-Indian Ocean, it has also potential to make the states in the region economically dependent to Beijing. For an endeavor like this to succeed, China will need to prioritize the security of the 21st Century Maritime Silk Road. Right at this point, the new Chinese Naval Strategy that is predicated upon the expansion towards the high seas comes to the forefront. The investments and changing naval strategy that commence in parallel to the base and port facilities that would be obtained from various countries within the 21st Century Maritime Silk Road Initiative prove that China’s trade oriented leaps and its military and political planning have a striking parallelism. This study, based on literature review, aims to analyze the relationship between the 21st Century Maritime Silk Road Initiative and Chinese Naval Strategy.
  • Öğe
    Risk odaklı bütünleşik kurumsal karne yöntemi: Bir vakıf üniversitesinde uygulama
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Güner, Mehmet; Memiş, Mehmet
    Kurumsal karne (balanced scorecard), işletmelerin stratejik amaçlarını ölçülebilir finansal ve finansal olmayan göstergelere dönüştürerek, yöneticilerin sürdürülebilir başarılar elde etmelerine katkı sağlamaktadır. Uygulamaların olumlu sonuçlar vermesiyle bu yöntem özellikle büyük işletmelerde yaygın bir şekilde kullanım alanı bulmuştur. Kurumsal karnede yer alan göstergeler yöntemin başarılı olmasında çok önemli olmasına rağmen, yöntemi geliştirenler tarafından bu göstergelerin belirlenmesi ve daha sonra kontrolü konusunda bir yaklaşım ortaya konulmamıştır. Kurumsal risk yönetimi ise işletme yazınında ve uygulamalarında kurumsal karne yönteminden bağımsız olarak ele alınan başka bir yöntemdir. Kurumsal risk yönetimi (enterprise risk management) işletmelerin karşı karşıya kaldıkları risklerin belirlenmesi ve bu risklerin işletmelere etkisini en aza indirecek şekilde yönetilmesi sürecidir. Kurumsal karne yöntemindeki finansal ve finansal olmayan göstergeler setinin kurumsal risk yönetimi ile belirlenmesi ve daha sonra izlenmesiyle her iki yöntemin bir sinerji oluşturacağı düşünülmektedir. Bu çalışma kurumsal risk yönetimi ile kurumsal karnenin bütünleşik bir model olarak bir işletmede uygulanabilirliğini test etmektedir. Bunun için bir özel üniversite koşulları göz önünde bulundurularak risk odaklı bütünleşik kurumsal karne geliştirilmiştir. Araştırma ile bu bütünleşik modelin bir özel üniversitede uygulanabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Mobilya sektöründe yeni ürün geliştirme kararlarında müşteri katılımının önemi: Ofis mobilyaları üzerinde bir çalışma
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Demir, Burak; Kazançoğlu, İpek
    Bu çalışmanın amacı çeşitli müşteri istek ve ihtiyaçlarına göre modernize edilmiş klasik, fonksiyonel, lüks, estetik görünümlü ofis mobilyalarının fikir, tasarım, proje değerlendirme, test gibi aşamalarından lansman sürecine kadar olan yeni ürün geliştirme adımlarının müşteri katılımı ve çözümleriyle birlikte nasıl yol aldığını irdelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden kalitatif araştırma yöntemi kullanılmıştır. Örneklem seçimi tesadüfi olmayan yöntemlerden kartopu örneklem tekniği ile gerçekleştirilmiştir. İzmir Karabağlar ilinde faaliyet gösteren ofis mobilyaları şirketleri ile yüz yüze görüşme yöntemi uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde, betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Bulgulara göre müşteri katılımının yeni ürün geliştirme sürecinde önemli olduğu vurgulanmış, katılım seviyesinin en çok fikir ve lansman sürecinde ortaya çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. B2B pazarlama kapsamında yapılan araştırmaların azlığı sebebiyle özellikle müşteri ihtiyaçları ışığında gerçekleştirilen iş ilişkileri, yeni ürün geliştirme bağlamında literatüre farklı bir bakış açısı kazandırması planlanmaktadır.
  • Öğe
    Estimation of the bankruptcy risk of the companies in the BIST construction index
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Karaca, Samuray; Karaca, Ahmet
    In this study, it is aimed to measure the effects of the recent négative developments in the Turkish Construction sector on the financial failures of the companies in Borsa Istanbul Construction Index. This study is particularly important with regard to determining whether the concordat announcements, which started especially in the 3rd quarter of 2018, carry a risk for the construction sector and ascertaining whether there have been any warnings beforehand. The financial statements of the companies in the construction sector in 2010- 2018 period will be analyzed with the Altman Z score model to see if they carry bankruptcy risk. In addition, by comparing the calculated Z scores with the stock prices of stock certificates, the extent to which the probabilities of bankruptcy are priced in the stock market will also be measured. Predicting bankruptcy risk is vital for both firms and stakeholders. The findings will contribute significantly to strategy determination for firms and investors in this sector. On the other hand, the results will also guide investors' stock preferences.
  • Öğe
    The effects of labour rights on organizational trust: Case of Kuşadası hotels
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Zorlu, Özcan; Dağlı, Kübra
    Considering the fact that the existence of limited studies in literature, this study stress on the effects of labour rights on organizational trust within the context of hotel enterprises operating in Kuşadası. In line with this purpose, a survey conducted by a questionnaire on 400 hotel employees working at 5- star hotels. To analyse collected data some descriptive statistics (frequency, percentage, mean, standard deviation) and regression analyses were performed. Results indicate that participants of the study have necessary labour rights and they trust their organization. Further, labour rights given to employees significantly affect the organizational trust of employees. However, three sub-dimensions of labour rights contribute to this effect significantly, except leave, compensation etc. rights.
  • Öğe
    Marka değeri ve hissedar değeri: BİST metal ana sanayi firmaları üzerine bir uygulama
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Ünlü, Ulaş; Çıtak, Levent
    Bu çalışmada Borsa İstanbul’da işlem gören Metal Ana sanayi firmalarının finansal açıdan hesaplanmış marka değeri ile hissedar değeri arasında bir bağlantı olup olmadığı analiz edilmiştir. Marka değeri ve hissedar değerini birlikte ölçen çalışmaların sınırlı sayıda olması sebebiyle çalışmanın literatüre katkı sağlaması beklenmektedir. Çalışmada firmaların marka değerleri Hirose Yöntemi’ne göre hesaplanarak Ekonomik Katma Değer (EVA) temelli Hissedar Değerleri ile karşılaştırılmıştır. Çalışmanın bulguları marka değeri yüksek olan firmaların hissedarlarına sağladığı katma değerin de yüksek olduğunu göstermektedir. Diğer taraftan, yüksek marka değerine sahip bazı firmalar hissedar değeri yaratmazken, bir firmanın da nispeten düşük marka değeri ile oldukça yüksek hissedar değeri yaratmış olması, yatırılan sermaye getirisinin sermaye maliyetinin üzerinde olmasının önemini açıkça ortaya koymuştur.
  • Öğe
    Taksiciler – uber tartışmasına tüketici gözlüğünden bir bakış: Uber platformunu kullanma ve tavsiye etme niyetini belirleyen etkenler üzerine bir araştırma
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Kiracı, Hakan; Akdemir, Ruşen
    Son yıllarda etkisi günden güne çoğalarak hissedilen paylaşım ekonomisinin amiral gemilerinden biri olarak nitelendirilen Uber platformu, AirBnb ile birlikte paylaşım ekonomisinin çözümlenmesi amacıyla pek çok bilimsel araştırmaya konu olmakta ve aynı zamanda iş modeli / faaliyetlerine ilişkin medya araçlarında haber olarak yer almaktadır. Ülkemizde kısıtlı bir alanda faaliyetlerini sürdüren Uber, haksız rekabete yol açtığı düşüncesiyle özellikle taksici esnafın zaman zaman tepkilerine maruz kalabilmektedir. Taksici mi Uber mi kim haklı? tartışmalarından sıyrılarak, ülkemizde de yasal niteliği tartışmalı olan bu paylaşım sisteminin kullanıcıları / potansiyel kullanıcıların yaklaşımlarını ortaya koymak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu noktadan hareketle internet ortamında yapılan anket çalışmasıyla; sosyal etki, güven, varolan paylaşım davranışları ve beklenen yarar türlerinin Uber sistemini kullanma ve kullanımını tavsiye etme niyeti üzerindeki olası etkileri incelenmektedir. Ülkemizde son yıllarda tartışma konusu olan Uber girişiminin tüketici yönlü değerlendirmesinin yapıldığı bu araştırma sonucunda elde edilecek bulgu ve sonuçların, spesifik bir paylaşım sistemi penceresinden Türkiye’de paylaşım ekonomisinin değerlendirmesine ışık tutması beklenmektedir. Özetle; bu araştırmada yapılan regresyon analizi sonucunda algılanan güven, ikame yararı ve sosyal etki değişkenlerinin Uber kullanma niyeti üzerinde etkisi olduğu belirlenmiştir.
  • Öğe
    Teknolojik yeniliklerin bankacılık hizmetlerine etkisi: Türk bankaları üzerinde bir değerlendirme
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Küçükoğlu, Mübeyyen; Akca, Meltem
    Teknolojinin getirdiği yenilikler çeşitli sektörlerle birlikte bankacılık sektörünü de etkilemiştir. Sektörde rekabetin artmasıyla birlikte teknolojik yenilikler bankaların stratejilerinin önemli bir parçası olmuştur. Mevcut bankacılık işlemlerinin kolaylaşmasını sağlayan çeşitli uygulamalar müşteri açısından işlem kolaylığı ve zaman tasarrufunun yanı sıra, bankalar açısından mevcut şube ve personele olan ihtiyacın azalması gibi birtakım avantajları da beraberinde getirmektedir. Bu noktadan hareketle, teknolojik yeniliklerin ve bu yenilikler sonucu ortaya çıkan elektronik dağıtım kanallarının bankacılık hizmetlerine olan etkilerini incelemeyi amaçlayan bu çalışma ortaya çıkmıştır. Bankacılık sektöründe çalışan 246 personelin katılımıyla gerçekleştirilen anket çalışmasının bulguları değerlendirilmiştir.