Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yelgen, Esin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Bobi FRS açısından maddi duran varlıkların muhasebeleştirilmesi
    (2018) Yelgen, Esin; Uyar, Süleyman
    Büyük ve Orta Boy işletmeler için Finansal Raporlama Standardı (BOB? FRS), bağımsız denetime tabi olup Türkiye Finansal Raporlama Standartlarını (TFRS) uygulamayan şirketlerin (MSUGT’i uygulayan işletmelerin) isteğe bağlı olarak uygulayacakları finansal raporlama çerçevesidir. BOB? FRS seti, uluslararası muhasebe ve finansal raporlama uygulamalarıyla ve AB düzenlemeleriyle uyumlu olarak Kamu Gözetimi Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK) tarafından hazırlanarak 29/07/2017 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu tebliğe göre; şirketler 01/01/2018 tarihi ve sonrasında başlayan hesap dönemlerinde gerçeğe uygun, ihtiyaca uygun ve karşılaştırılabilir bilgi sağlamak amacıyla münferit ve konsolide finansal tablolarını BOB? FRS’ye göre hazırlamaları gerekmektedir. Yapılan bu çalışmada, ilk olarak BOB? FRS’yi uygulayacak olan şirketlere ilişkin genel bir değerlendirme yapılmıştır. Ardından, şirketlerin bilançolarında önemli bir paya sahip olan maddi duran varlıkların (MDV) BOB? FRS’ye göre muhasebele?tirme esasları ele alınmıştır. Bu kapsamda çalı?manın amacı, BOB? FRS açısından maddi duran varlıklara ilişkin ilk kayda alınma, muhasebeleştirilme ve bu varlıklarla ilgili amortisman ve değer düşüklüğü konularını ayrıntılı şekilde açıklamaktır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İşletmelerde Değeri Etkileyen Faktörler1
    (2016) Yelgen, Esin; Uyar, Süleyman
    İşletmeler, yoğun rekabet koşullarında varlıklarını devam ettirebilmek için birçok strateji uygulamak durumunda kalmaktadır. Bu stratejiler arasında halka açılma, özelleştirme, birleşme ve satın almalar, kredi çekme, portföy çeşitlendirme vb. sayılabilir. İşletme sahiplerinin veya yöneticilerinin bu işlemleri gerçekleştirme noktasında karşılaştıkları en önemli problem, işletmelerinin gerçeğe en uygun değerini belirlemektir. İşletme değerini belirleme aşamasında WACC, CAPM, ROIC ve NOPLAT değerlerinin hesaplanmasında kullanılan formüllerin varsayımlara dayanması, genel kabul görmüş formüllerin olmaması objektif değerleme yapılmasını zorlaştırmakta ve karmaşaya neden olmaktadır. Bu nedenle yapılan çalışmada gerçek veriler kullanılarak bu değerlerin nasıl hesaplanacağının gösterilmesi amaçlanmıştır.
  • [ X ]
    Öğe
    Muhasebe eğitimi ve Y kuşağı
    (2018) Yelgen, Esin; Uyar, Süleyman
    Yaklaşık aynı zamanlarda doğan ve ortak özelliklere sahip olan bireylerin oluşturduğu gruplara kuşak denmektedir. Kuşaklar temel olarak; gelenekselciler, bebek patlaması, X, Y ve Z kuşakları olarak sınıflandırılmaktadır. 1980-2000 yılları arası doğanlara Y kuşağı denmekte olup son zamanlarda yapılan birçok çalışmada bu kuşak araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Eğitim sürecinin etkinliğinde rol oynayan başlıca unsurlar; öğrencilerin karakteristik özellikleri ile ilgi seviyeleridir. Teknoloji ile birlikte toplumsal düzeyde yaşanan gelişmeler, bireylerin özellikleri ile beraber öğrenme alışkanlıklarını da değiştirmektedir. Muhasebe biliminin yapısı temelde kurallar bütününden oluşmakta olup diğer alanlar gibi muhasebe bilimi de bu değişimden eğitici-öğrenci düzeyinde etkilenmektedir. Y kuşağının teknoloji kullanımı, alışkanlıkları, mobil ve mobilite algıları göz önünde bulundurulduğunda muhasebe eğitimi ile bu kuşak arasında bazı özellikli durumların ortaya çıkması muhtemeldir. Yukarıdaki açıklamalar çerçevesinde yapılan bu çalışmada kuşak kavramı, kuşakların sınıflandırılması ve Y kuşağının farklılaşan özellikleri incelenmiş, Y kuşağı bağlamında muhasebe eğitiminin yapısı ve muhasebe eğitiminde izlenebilecek yöntemlere değinilmiştir. Daha sonra, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, İşletme Fakültesinde lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan Y kuşağı öğrencilerinin karakteristik özellikleri, muhasebe dersine ilişkin algıları, muhasebe eğitimi ile ilgili öğretim teknik ve yöntemlerine ilişkin düşünceleri anket yöntemi kullanılarak araştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda muhasebe eğitiminin Y kuşağı öğrencilerine daha etkin bir şekilde nasıl aktarılabileceğine ilişkin öneriler ortaya konulmuştur. Elde edilen bulgular, üniversiteler ve eğitim camiası başta olmak üzere siyasiler ve yerel yönetimler de dahil olmak üzere, tüm paydaşların ilişkide bulundukları kuşakların özelliklerine dikkat edilmesinin bir gereklilik olduğunu ortaya koymaktadır.

| Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Alanya, Antalya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim