Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Yaman, Hatice" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkçe öğretiminde yaratıcı drama yönteminin anlatma becerilerine, Apollonca ile Dionysosça gelişimine ve alımlamaya etkisi
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi // Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Yaman, Hatice; Aydemir, Özgür Kasım
    Dil; insanlar arasında iletişim sağlayan, kullanıcılarının etkisiyle zaman içinde değişen, çağın gereksinimleri doğrultusunda gelişen, yaşayan bir sistemdir. İçinde yaşamla canlılığı barındıran dilin gelişiminde de öğretiminde de aynı güncelliği ve canlılığı yakalamak gerekmektedir. Dil bilim felsefesinden yararlanarak Türkçe öğretiminde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasının amacı bu canlılığın devam ettirilmesidir. Hayatın içinde var olan dil, yaratıcılıktan ayrı düşünülmemelidir. Bu noktadan hareketle Türkçe öğretiminde yaratıcı drama yöntemi kullanılmasının; öğrencilerin ifade becerileri, Apollonca ile Dionysosça gelişimi ve alımlama üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışmada; Türkçe öğretiminde yaratıcı drama tekniği ile planlanan derslerin yapıldığı deney grubu ile geleneksel tekniğin kullanıldığı kontrol grubu arasında anlatma becerileri, Apollonca ve Dionysosça alanında gelişimi ve alımlama düzeyleri arasında fark olup olmadığı ortaya konmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte öğrencilerin dramaya yönelik tutumları ile Türkçe dersine yönelik tutumları belirlenmiştir. Araştırmada deneysel yöntem olan "ön test – son test kontrol grubu" kullanılmıştır. Çalışma grubunu Antalya ili Alanya ilçesi Ayşe Melahat Erkin Ortaokulunda 5. sınıf sınıfta okuyan 40 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında 5. sınıf Türkçe dersi öğretimi programındaki yer alan okuma, konuşma, yazma ve anlama kazanımları dikkate alınarak hazırlanan başarı testi kullanılmıştır. Bir konuşma ve bir yazma etkinliğinden oluşan başarı testi, uzman görüşü alınarak hazırlanan analitik dereceli puanlama anahtarı ile incelenmiştir. Araştırmada drama yöntemine ve Türkçe dersine yönelik tutum ölçekleri kullanılmıştır. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; çalışmanın genel hatları verilmiş, ana problem ile altında yer alan alt problemler belirtilmiş, araştırmanın amacı ve önemi sunulmuş, varsayımlar ile sınırlılıklar verilerek bölüm tamamlanmıştır. İkinci bölümde araştırmaya konu olan kavramlar tanımlanmış, alan yazını destekleri ile araştırma konusu açıklanmıştır. Üçüncü bölümde çalışmada uygulanan yöntem, kullanılan veri toplama araçları, veri analiz araçlarından bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde elde edilen veriler sonucunda ulaşılan bulgular sunulmuştur. Beşinci bölüm ile araştırma sonunda ulaşılan bulgulara ait nihai sonuçlar belirtilmiş, elde edilen sonuçlara ait tartışmalar yapılmış ve gelecekteki çalışmalar için öneriler sunulmuştur.

| Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Alanya, Antalya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim