Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Uysal, Faruk" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lise öğretmenlerinin örgütsel mutluluk ve mental iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişki
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Uysal, Faruk; Şahin, Ahmet
    Bu araştırma devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel mutluluk düzeylerinin mental iyi oluş durumları üzerindeki etkisini belirlemek için yapılmıştır. Araştırmanın evreni Antalya ilinin Alanya ilçesinde 2021-2022 eğitim öğretim yılında devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerden meydana gelmektedir. Araştırmanın örneklemi basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 346 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Verileri toplamak amacıyla örgütsel mutluluk ve mental iyi oluş ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verileri incelemek için aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, ilişkisiz örneklemler için t-testi, Kruskal-Wallis testi, korelasyon ve çoklu regresyon testleri kullanılmıştır. Devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel mutluluk düzeyleri olumlu duygular, olumsuz duygular ve potansiyelin gerçekleştirilmesi alt boyutları bağlamında değerlendirildiğinde potansiyelin gerçekleştirilmesi düzeylerinin yüksek, olumlu duygular düzeylerinin orta ve olumsuz duygular düzeylerinin zayıf olduğu belirlenmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerin çalıştıkları eğitim örgütlerinde mutlu oldukları ifade edilebilir. Öğretmenlerin mental iyi oluş düzeyleri ele alındığında yüksek düzeyde mental iyi oluşa sahip oldukları görülmektedir. Devlet liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel mutluluğun alt boyutlarında ve mental iyi oluşlarında cinsiyetlerine, çalışma sürelerine ve öğrenim durumlarına göre manidar bir farklılık tespit edilmemiştir. Örgütsel mutluluğun alt boyutları arasındaki ve örgütsel mutluluğun alt boyutları ile mental iyi oluş arasındaki ilişki incelendiğinde olumlu duygular ve olumsuz duygular boyutları arasında orta düzeyde ters yönlü manidar bir ilişki; olumlu duygular ve potansiyelin gerçekleştirilmesi boyutları arasında orta düzeyde olumlu manidar bir ilişki ve olumlu duygular boyutu ile mental iyi oluş arasında orta düzeyde olumlu manidar bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Olumsuz duygular ve potansiyelin gerçekleştirilmesi boyutları arasında orta düzeyde ters yönlü manidar bir ilişki; olumsuz duygular boyutu ve mental iyi oluş arasında orta düzeyde ters yönlü manidar bir ilişki bulunmuştur. Potansiyelin gerçekleştirilmesi boyutu ve mental iyi oluş arasında orta düzeyde olumlu manidar bir ilişki tespit edilmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre öğretmenlerin örgütsel mutluluk algıları yüksek olduğunda mental iyi oluşlarının da artacağı ifade edilebilir. Örgütsel mutluluk ve mental iyi oluş arasındaki ilişki bağlamında yapılan çoklu regresyon analizi verilerine göre örgütsel mutluluğu oluşturan olumlu duygular, olumsuz duygular ve potansiyelin gerçekleştirilmesi boyutlarının bir bütün olarak mental iyi oluşu manidar bir şekilde yordadığı bulgulanmıştır.

| Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Alanya, Antalya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim