Yazar "Uluk, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İdari personellerin devlet üniversitelerinde korku kültürüne ilişkin görüşleri(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Eğitim Yönetimi Bilim Dalı, 2022) Uluk, Merve; Şahin, AhmetBu çalışma, Türkiye'deki devlet üniversitelerinde çalışmakta olan idari personellerin korku kültürüne ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Örneklem grubunun seçiminde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada tarama modellerinden biri olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. İdari personelin korku kültürü düzeylerini saptayabilmek için Çelik ve Kahraman (2019) tarafından geliştirilen "Okullarda Korku Kültürü" anket formu kullanılmıştır. Üniversiteler için ölçeğin geçerliği ve güvenirliği yeniden test edilmiştir. Elde edilen doğrulayıcı faktör analiz sonucuna göre modellenen faktör yapısının doğruladığı görülmüştür. Ölçme aracında Likert tipi beşli derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın evreni 2020-2021 yılında Türkiye'deki devlet üniversitelerinde çalışmakta olan 169.322 idari personelden oluşmaktadır. Örneklem grubuna ise çalışmaya gönüllü katılım sağlayan 308 kadın ve 620 erkek olmak üzere toplam 928 idari personel dâhil edilmiştir. İdari personeller; üst düzey yöneticiler (genel sekreter, genel sekreter yardımcısı, başkanı, fakülte/yüksekokul/enstitü sekreteri, idari amir, koordinatör), orta düzey yöneticiler (şube müdürleri, yurt amiri müdür yardımcısı, birim sorumlusu), alt düzey yöneticiler (şef, uzman, muhasebe yetkilisi) ve çalışanlar (bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, sürekli işçi, hizmetli, teknik personel, kütüphaneci) olarak 4 ayrı sınıfta toplanmıştır. Anlamlılık testlerinde 0,05 düzeyi esas alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde cinsiyet ve medeni durum değişkeni için ilişkisiz örneklemler için t-testi; mesleki kıdem, öğrenim durumu, unvan ve coğrafi bölge değişkenleri için tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda; cinsiyet ve coğrafi bölgeler değişkeninde meslektaş korkusunda, mesleki kıdem değişkeninde yasal süreç korkusu ve meslektaş korkusunda, unvan değişkeninde yönetici ve meslektaş korkusunda anlamlı farklılık görülürken; medeni durum ve öğrenim durumu değişkenlerinde anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır. Sonuç olarak yükseköğretim kurumlarında çalışan idari personellerin bazen yönetici korkusuna, nadiren meslektaş korkusuna ve yine nadiren yasal süreç korkusuna sahip oldukları belirlenmiştir.