Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Tutkun, Cansu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Okul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi etkinliğine yönelik görüşlerinin incelenmesi
    (2019) Tutkun, Cansu; Kılıç, Zeynep Nur Aydın; Balcı, Aslı; Kök, Mehmet
    Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi etkinlikleri hakkındaki görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Erzurum İli merkezindeki anaokulu ve anasınıflarında görev yapan 30 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniğine göre çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin çoğunlukla tiyatro, sinema ve müze gibi mekanlara gezi düzenledikleri, alan gezisi etkinliklerinin çocukların deneyimleyerek öğrenme, kalıcı öğrenme, eğlenerek öğrenme gibi akademik becerilerine yönelik yararları olduğunu belirttikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin alan gezisi etkinlikleri kapsamında çoğunlukla maddi sorunlar, güvenlik endişesi, hastalık endişesi ve etkinliğin gereksiz bulunması gibi ailesel nedenlerden kaynaklı sorunlar yaşadıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin gezi düzenlenecek alanları belirlerken gezi düzenlenecek alanın güvenli ve ulaşımının kolay olması, çocuklara yönelik eğitici, eğlenceli, ilgi çekici, gelişim düzeyine uygun olması gibi kriterleri göz önünde bulundurdukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin gezi öncesinde gezi planı hazırlama, çocuklarla gidilecek yerin özellikleri hakkında sohbet etme, çocuklara uyulması gereken kurallar hakkında bilgi verme, çocuklarla gezinin amacı hakkında konuşma gibi etkinlikler yaptıkları belirlenmiştir. Diğer taraftan gezi esnasında öğretmenlerin çoğunluğunun herhangi bir etkinlik yaptırmadığı, gezi sonrasında çoğunlukla çocuklarla etkinlik yapmadan sadece sohbet ettikleri sonucuna ulaşılmıştır.

| Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Alanya, Antalya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim