Yazar "Solmaz, Cansu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Alanya Turizm Çalışmaları Üzerine Bibliyometrik Bir Analiz(2022) Solmaz, Cansu; Uyar, MevlütTürkiye’nin ilk kitle turizmi destinasyonu olarak değerlendirilen Alanya; 1980’lerden günümüze dönemsel krizlerle karşılaşsa da günümüzde turistik anlamda önemini korumakta, Antalya’ya gelen turist sayısının yaklaşık üçte birini karşılamaktadır. Turizmin Alanya’daki hızlı gelişimi pazarlama, sosyoloji, mimarlık, şehir planlaması gibi farklı disiplinlerden araştırmacıların da dikkatini çekmiş ve bu konularda bilimsel çalışmalar üretilmiştir. Bu çalışmada Alanya turizmi üzerine yapılmış ulusal ve uluslararası çalışmalar ile lisansüstü çalışmaların gelişim seyrini bibliyometrik analiz ile araştırmak hedeflenmiştir. Bu kapsamda Web of Science, Google Akademik veri tabanlarında ve Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinde taramalar yapılmış ve toplamda 118 yayın ve 95 lisansüstü çalışma incelenmiştir. Çalışmalar “tür”, “yıl”, “yayınlandığı dergi”, “en üretken yazar ve kurum”, “yazar verimliliği” gibi bibliyometrik özellikleri bakımından incelenmiştir. Çalışma konuları içerik analizi yöntemi ile değerlendirilerek odaklanılan alt alanlar ortaya konmuştur. Olgunlaşmış bir destinasyon olan Alanya’da gerçekleştirilmiş turizm araştırmalarının incelendiği bir başka araştırma olmaması dolayısıyla mevcut çalışmanın ileride Alanya’da çalışma yapmak isteyen araştırmacılar için bütünsel bir bakış açısı sunması umulmaktadır.Öğe Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleklerine Yönelik Metafor Algıları ve Mutfak Departmanında Kariyere Yönelik Düşünceleri(2021) Üst Can, Çağla; Solmaz, CansuÇalışmanın amacı aşçılık programında eğitim alan öğrencilerin meslek algılarının metaforlar yolu ile değerlendirilmesi ve sektörde kariyer yapma ve yapmama düşüncelerinin altında yatan nedenlerin ortaya konulmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Metafor ve cümle tamamlama yöntemi kullanılarak hazırlanan ve üç bölümden oluşan veri toplama aracı ile öğrencilerden çevrimiçi olarak elde edilen veriler kodlanarak ortak tema ve kategorilere ulaşılmıştır. Öğrencilerin meslekleri ile ilgili geliştirdikleri metaforlar on altı tema altında değerlendirilmiştir. Öğrencilerin genel itibarı ile bölümlerini isteyerek seçtikleri, sektörde çalışma konusunda hevesli oldukları görülmektedir. Mesleğin gelişime açık ve eğlenceli olarak algılandığı görülmüştür. Sektörde kariyer yapmak istemeyen öğrencilerin bu düşüncelerinin ardında, daha çok işle ilgili çalışma koşulları, düşük ücret, cinsiyet ayrımcılığı, yöneticilerin tutumları ve terfi olanaklarının darlığı gibi hususların yattığı görülmüştür. Araştırma bulguları öğrencilerin mesleklerini olumlu simgelerle betimlediklerini ortaya koymakta ve mesleğe ilişkin yüksek bir çalışma motivasyonuna sahip olduklarını göstermekle birlikte özellikle kariyer planı yapmama nedenleri noktasında önemli sonuçlar ortaya koymuştur.Öğe Tourism in the electoral programs of Turkish political parties: An analysis of the 2015 general elections in Turkey(2016) Yıldırım, Mustafa; Demirkol, Özhan; Yıldırım, Lütfiye; Solmaz, CansuSiyasi partiler, demokratik yönetimleri önemli kurumlardan biridir. Ürettikleri politika, plan ve projeler ile her alanda olduğu gibi turizm sektörünün mevcut ve gelecekteki durumu açısından da önemli bir konuma sahiptir. Bu çalışmada Türkiye'de 2015 yılında gerçekleştirilen genel seçimlere katılan 20 siyasi partiden %10 barajını geçerek mecliste temsil hakkı elde etmiş dört siyasi partinin seçim beyannamesi incelenmiş ve turizm konusunda, partilerce verilen vaatler ve önerilen politikalar belirlenmeye çalışılmıştır. İncelemeye göre, partilerin turizm bağlamında üzerinde durdukları ana konular; ekonomik kalkınmanın sağlanması, eğitim ve hizmet kalitesinin yükseltilmesi, alternatif turizm çeşitlerinin ve özellikle sağlık turizminin geliştirilmesi, turizmin bölgelerinin ekolojik sürdürülebilirliğinin sağlanması olmuştur