Yazar "Seval, Muhammed Talha" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 0-1 tamsayılı programlama ile bir hiper süpermarkette vardiya çizelgeleme problemine bir çözüm önerisi(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2019) Seval, Muhammed Talha; Alp, Hande Nur; Çelik, Ayşe; Aişeoğlu, Saadet; Miman, MehmetVardiya çizelgelemeproblemi belirli sayıda olan personellerin çalışma yeri ve zamanına göre enuygun şekilde yerleştirme işlemlerinin yapılması problemidir.Bu çalışmada Şanlıurfa’dabulunan Dev Gross Market’in faaliyet gösterdiği zaman aralığı boyuncamarketteki her bir bölüm için gerekli sayıdaki personelin atamasını sağlayacakşekilde çalışan sayısının minimize edilmesi amaçlanmıştır. Problemin çözümündetamsayılı programlama modeli kullanılmıştır. Çalışma hazırlanırken hem müşterimemnuniyetini sağlamak için hem de personellerin kendilerine daha uygun işleriyapabilmeleri için her personelin çalışıp çalışamayacağı bölümler de dikkatealınmıştır. Problem çözümü yapıldıktan sonra marketteki mevcut durumla eldeedilen çözüm karşılaştırılmıştır ve önerilen modelin %16,6 oranında bir iyileştirme sağladığıgözlenmiştir.Öğe Tam sayılı doğrusal programlama ile araç atama planlanması ve bir uygulama(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2019) Seval, Muhammed Talha; Ervüz, Muhittin; Miman, MehmetAraçatama problemi, bir veya birden fazla toplama noktalarından her biri aynı veyafarklı kapasitelere sahip olan araçların, her biri talebe göre farklılokasyonlara toplam sefer sayısının minimize edecek şekilde hizmet ederektoplama noktasına dönmesi için gerekli atamanın yapılmasıdır. Bu çalışmanıntemel unsuru, hat güzergahının uzunluğu, günlük ihtiyaç duyulan sefer sayısı,kilometre başına kazanç ve araçların ortalama kilometre başına yaktığı yakıt bilgilerikullanılarak her hatta kullanılacak araçların en iyi çözümün bulunmasıdır.ÇalışmadaŞanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Belsan A.Ş. araçlarının toplu taşımada ulaşımınsağlanması için tüm hatlarda ihtiyaç duyulan araçların karşılanmasıyla ilgiliproblem modellenmiştir. Bu çalışmanın amaçları operasyonları düzgün yürütmekçalışanların memnuniyetini yüksek seviyede tutmak ve maksimum karı sağlamaktır.Araçlar hatlarda ihtiyaç duyulan sefer sayılarında daha az yakıt tüketimiyleatanabilmektedir. Mevcut atamada kat edilen mesafeyle yeni atama arasında katedilen mesafe aynı olup kurulan doğrusal programın çözümü ile günlük kazançtaiyileştirme sağlanmıştır. Çalışmanın sonucunda her hatta ihtiyaç duyulan hizmetkarşılanmış, kar artmıştır.