Yazar "Okur, Sema" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hikayelerle fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına, hikâye yazma becerilerine ve uygulamaya yönelik görüşlerine etkisi(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Okur, Sema; Demirci, TubaBu araştırmanın amacı, hikayelerle yapılan öğretim etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini geleneksel öğretim yöntemiyle karşılaştırmaktır. Bununla birlikte öğrencilere verilen hikaye eğitiminin öğrencilerin hikaye yazma becerilerine ve hikaye kullanımına ilişkin görüşlerine etkisini ortaya koymaktır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Gazipaşa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Avukat Kemal Akça İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada karma araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmaya 31 deney ve 30 kontrol, toplam 61 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrenciler ön test-son test, uygulamalı deney ve kontrol grubu olarak araştırmacı tarafından rastgele belirlenmiştir. Nicel veri toplamak için deney ve kontrol grubu öğrencilerine "Akademik Başarı Testi, Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği" uygulanmıştır. Deney grubu öğrencileri ile Türkçe dersinde her hafta iki ders saati olmak üzere 2 hafta boyunca hikâye yazma eğitimi kapsamında 8 etkinlik yapılmıştır. Uygulamanın gerçekleştirildiği deney grubunda, 4 hafta boyunca araştırmacı tarafından, hazırlanan hikayeler kullanılarak canlılar dünyasına yolculuk ünitesinin öğretimi gerçekleştirilmiş ve her dersin sonunda öğrencilerin konu ile ilgili fen hikayesi yazmaları istenmiştir. Deney grubu öğrencilerinin hikaye yazma becerilerindeki değişimi belirlemek için "Öykü Yazma Becerisi Değerlendirme Ölçeği" kullanılmış ve nitel veri toplamak için öğrencilere "Hikaye Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüş Formu" uygulanmıştır. Araştırma kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmiştir. Araştırmada kullanılan nicel veriler SPSS 22.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Nitel verilerden "Hikaye Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri" ile elde edilen nitel verilerin analizi içerik analizi ile yapılmıştır. Araştırmanın nicel bulgularında, başarı testi deney ve kontrol grubunun ön test verileri ortalamaları arasında anlamlı fark çıkmazken, son test puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiş; ancak derse yönelik tutum ölçeği ön test puanları arasında ve son testinde deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Araştırmanın diğer nicel bulgusu olan öykü yazma becerisi değerlendirmesinde ilk ve son hikaye arasında, son hikaye lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda hikayelerle yapılan öğretim etkinlikleri sonrasında, deney grubu öğrencilerinin, hikayelere yabancı olmadıkları, fen bilimleri dersinde kullanılmasının onlar için eğlenceli olduğu ve başka derslerde de kullanılabileceği gibi olumlu bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, hikayelerle yapılan öğretim etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarını, hikaye yazma becerilerini ve hikaye kullanımına yönelik düşüncelerini olumlu yönde etkilediği buna karşın fen dersine yönelik tutumlarında anlamlı bir farklılık sağlamadığı söylenebilir.