Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Nural, Yaren" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Proje tabanlı eğitim yaklaşımına dayalı fen ve doğa etkinliklerinin okul öncesi çocuklarının bilimsel süreç becerilerine ve bilişsel alan yeteneklerine etkisi
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Nural, Yaren; Yenilmez Türkoğlu, Ayşe
    Bu araştırma, proje tabanlı öğrenme yaklaşımına dayalı fen ve doğa etkinliklerinin okul öncesi çocuklarının bilimsel süreç becerilerine ve bilişsel alan yeteneklerine etkisinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim öğretim yılında Antalya ili, Alanya ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir ilkokulun anasınıfında öğrenim gören 51'i deney, 50'si kontrol grubunda olmak üzere toplam 101 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada deney ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Şahin ve arkadaşları (2018) tarafından geliştirilen "Bilimsel Süreç Beceri Testi" ile Milli Eğitim Bakanlığı (2013) tarafından hazırlanan ve okulöncesi eğitim programında yer alan "Bilişsel Alan Yetenek Formu" kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi SPSS istatistiksel analiz paket programı ile yapılmıştır. Araştırmanın verilerine göre deney grubunda yer alan öğrencilerin temel bilimsel süreç becerilerinin ve bilişsel alan yeteneklerinin, kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmüştür. Bu durumda, proje tabanlı öğrenme yaklaşımına dayalı fen ve doğa etkinliklerinin, okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini ve bilişsel alan yeteneklerini geliştirdiği söylenebilir.

| Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Alanya, Antalya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim