Yazar "Nergiz, Hayri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fen bilgisi öğretmen adaylarının madde kavramı ile ilgili bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi, çizme – yazma tekniği ve kavram haritaları ile belirlenmesi(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Nergiz, Hayri; Demirci, TubaBu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının "madde" kavramına yönelik bilişsel yapılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışma, 2021-2022 öğretim yılı güz döneminde 2 haftalık bir süreçte Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Fen bilgisi Öğretmenliği 1.sınıfında öğrenim gören 40 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının "madde" kavramına ilişkin bilişsel yapılarını ortaya çıkarmak amaçlandığından, tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada verilerin toplanmasında "bağımsız kelime ilişkilendirme testi, çizme-yazma ve kavram haritası tekniği" kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin analizinde, betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışma sonucunda ulaşılan bulgular incelendiğinde, farklı üç ölçme aracından elde edilen kategorilerin birbirini destekler ve açıklar özelliklere sahip olduğu görülmüştür. Her üç ölçme aracından elde edilen "maddenin ortak özellikleri", "maddenin halleri", "saf olmayan (homojen-heterojen) maddeler, "saf maddeler" ve "madde örnekleri" ortak ve baskın kategoriler olarak ortaya çıkmıştır. Baskın kategoriler çizimlerin seviyelere göre incelendiğinde öğretmen adaylarının büyük bir kısmının yaklaşık %85'inin madde kavramını bilimsel gerçeklerle ilişkili şekilde açıkladıkları görülmüştür. Yapılan çalışmada öğretmen adaylarının madde konusunda akademik yeterliliklerinin iyi düzeyde olduğu söylenebilir. Anahtar Sözcükler: Bilişsel yapı, madde, bağımsız kelime ilişkilendirme testi, çizme-yazma tekniği, kavram haritası.