Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mercan, Berna" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin matematikte özel yetenekli olma durumları ile yaratıcılıklarının karşılaştırılması
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Mercan, Berna; Özçakır, Bilal
    Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin matematikte özel yetenekli olma durumları ile yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, Antalya ilindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 337 ortaokul öğrencisi çalışmanın örneklemi olarak sürece dâhil olmuştur. Öğrenciler 5, 6, 7 ve 8. sınıflardan kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Bu araştırmada genel tarama yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verileri Üstün Yetenekli Çocuklar için Matematiksel Yetenek Testi [TOMAGS] ve Kaufman Yaratıcılık Ölçeği [KYÖ] kullanılarak toplanmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Bağımsız Örneklemler t-testi ve Pearson Korelasyon ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda araştırmaya dahil olan ortaokul öğrencilerinin matematikte özel yetenekli olma durumlarının TOMAGS ölçeğinde belirtilen sınıflamaya göre genel olarak düşük olduğu görülmüştür. Buna göre 337 ortaokul öğrencisinden 96 tanesi matematikte özel yetenekli olarak tanılanmıştır. Ayrıca matematikte özel yetenekli olan kız öğrencilerin erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğrencilerin yaratıcılık alanları ile matematikte özel yetenekli olma durumları arasındaki ilişki incelendiğinde ise matematikte özel yetenekli olma durumu ile yaratıcılık ve yaratıcılık alt boyutları (sanatsal performans alanında yaratıcılık hariç) arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Matematikte Üstün Yetenekli Olma Durumu ile diğer değişkenler arasındaki korelasyonlar düşük seviyede (Akademik Yaratıcılık hariç) ilişki varken, diğer değişkenler arasındaki ilişki orta ve yüksek seviyeli olarak gerçekleşmiştir.

| Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Alanya, Antalya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim