Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Karaman, Davut" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Bibliometric Analysis of Consumer Behaviour Research Conducted During the Covid-19 Pandemic Period
    (2022) Karaman, Davut; Sarıkan, Murat
    In recent years, the Covid-19 pandemic has brought with it changes in consumer behaviour. The purpose of this article is to examine the evolution and trends of consumer behaviour research during the Covid-19 pandemic period. The publications written on the subject of “covid” from the WoS database with the words “consumer behaviour” or “consumer behavior” in their titles were scanned in the business and management category, limiting the years 2020, 2021 and 2022. A total of 642 accessed publications were subjected to bibliometric analysis using the CiteSpace 6 program. The findings show that the number of studies in this field has increased. According to country collaboration analysis, there is a strong country collaboration network between the USA, China, India, Australia, South Korea and the UK. The most studied topic clusters are green consumer behaviour, consumer engagement behaviour and effective service quality. The three most used keywords are impact, consumer behaviour, and model. The study is important as it reveals the trend of consumer behaviour publications during the Covid19 pandemic period. It is expected that the findings of the study will guide the consumer behaviour researches.
  • [ X ]
    Öğe
    Çok katlı pazarlama sistemi üzerine Antalya ilinde bir uygulama
    (2019) Karaman, Davut
    Çok katlı pazarlama sistemi gelişmiş ülkelerde yaygın olarak uygulanmaktır. Türkiye’de ise öncü olarak 1990’lı yıllarda uygulanmaya başlamış ve hızlı bir gelişme göstererek günümüzde birçok yerli firma tarafından da uygulanan bir sistem haline gelmiştir. Çalışmanın amacı, çok katlı pazarlama sistemlerinin girişimcilerine sunduğu imkânları ve bunların girişimciler tarafından algılanma derecesini ortaya koymak olarak belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, pazarlama ağının girişimcilerine sunduğu ortalama kazancı, istihdama etkisini, kariyer olanaklarını ve bireyleri çok katlı pazarlamaya yönlendiren sebeplerin tespiti çalışmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Örneklem grubundan toplanan verilerle yapılan faktör analizi sonuçlarına göre katılımcıların verdikleri cevaplar Bireysellik ve Kişisel Katkı, Firma Katkısı, Firma Teşviki, Ürünler ve Sunulan İmkanlar ve Gelir olmak üzere beş boyut altında toplanmıştır. Geneli itibariyle bir ağ pazarlama sistemi olan One more istihdam ve ek gelir anlamında ekonomik faydalar sağlamaktadır. Sistemin sunduğu olanaklar, katılımcılar tarafından cezbedici bulunmaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    İlişkisel pazarlama bilinirliğinin ve uygulamalarının belirlenmesi üzerine hizmet sektörlerinde nitel bir araştırma
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Karaman, Davut
    Araştırmanın amacı hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeler tarafından ilişkisel pazarlama bilinirliğinin ve uygulamalarının belirlenmesidir. Bu kapsamda sekiz farklı hizmet alanında faaliyet gösteren işletme sahipleriyle/yöneticileriyle mülakat yapılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcılara göre müşteri; para, teminat, varoluş nedeni ve gelecek şeklinde ifade edilmektedir. İlişkisel pazarlama ise müşteri sadakati, memnuniyet, tekrar tercih, işletmenin devamlılığı, yeni müşteri, başarı, süreklilik, olumlu reklam ve sıcak ilişkiyi ifade etmektedir. Mevcut müşterilerini elde tutmak amacıyla en fazla uygulanan stratejiler ise ödeme kolaylıkları sunma, iş yeri ziyaretleri yapma, müşteri ihtiyaç analizi yapma, saygı, personel devir hızını düşük tutma, indirim ve kampanya, müşteri ile şeffaf ve sürekli iletişim, kaliteli hizmet sunma, yenilikçi bir anlayış benimseme, kalifiye personel istihdam etme, kurum kültürü oluşturma ve güven olduğu görülmüştür.
  • [ X ]
    Öğe
    Kişisel yetenek gelişiminde koçluk eğitiminin rolü: İşsizlikle mücadele için bir model önerisi
    (2018) Karaman, Davut
    Örgütlerin önemli rekabet unsurlarından biri olan insan kaynağının önemi her geçen artmaya devam etmektedir. Nitelikli insan gücüne olan ihtiyaç, mevcut insan kaynaklarının daha iyi gelişimini sağlamak amacıyla yapılan çalışmalarında artmasını sağlamıştır. Günümüzde doğru yeteneklerin, doğru yerde kullanılmamasının bir sonucu olarak istihdam oranları düşmektedir. Bunun sonucunda işsizlik oranları artmaktadır. Bu nedenle ekonomideki üretim kaybına bağlı olarak verimsizlik ortaya çıkmaktadır. Bu noktada ise ülkemizde önemi son zamanlarda daha iyi anlaşılan koçluk eğitimleri gündeme gelmektedir. Bireyin kişisel yeteneklerini keşfetmesini sağlayan koçluk faaliyetleri hemen hemen her alanda uygulanmaktadır. İletişim, sorun çözme ve farkındalık gibi kişisel yeteneklerin gelişimi ile daha nitelikli hale gelen bireylerin yaşam standartları da yükselmektedir. Her bireyin farklı olması özel eğitimlerin uygulanmasını kaçınılmaz kılmaktadır. Bu nedenle yaşamın her alanında uygulanan koçluk eğitimleri bireysel, örgütsel ve toplumsal nitelik artışı sağlamaktadır. Ülkeler için hem ekonomik hem sosyal sorunlara neden olan işsizlikle mücadeleye de olumlu katkı sağlayan koçluk faaliyetlerinin Türkiye’de de yaygınlaştırılması büyük önem taşımaktadır.
  • [ X ]
    Öğe
    Kobilere sağlanan teşviklerin firmaların ihracat performasına katkısı: Antalya Organize Sanayi Bölgesi'nde bir uygulama
    (2015) Bayraktaroğlu, Hakan; Karaman, Davut; Kalkan, Adnan
    Bu çalışmada Kobilere sağlanan teşviklerin ihracat yapan firmalara sağlamış olduğu katkılar araştırılmıştır. Çalışmada kullanılan veriler, Antalya Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren firma yöneticilerinden anket yöntemi ile elde edilmiştir. Ankette firmaların kullandıklarıihracat destek türleri ile bu desteklerin firmaya sağladığı katkılar, ihracat desteklerinden yararlanma konusunda karşılaştıkları sorunlar, ihracat teşviklerinden faydalanma biçimlerinin yanı sıra firmalara ve katılımcılara yönelik sorulara da (ihracat yapılan ülke sayısı, ihracat satışının toplam satışa oranı, ihracat desteklerinden sağlanan katkının toplam ihracat satışına oranı) yer verilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; işletmelerin ihracat teşviklerinden faydalanma biçimlerinin daha çok vergi desteğinin olduğu görülmüştür. Kullanılan teşvikler ile sağlanan katkı içerisinde en yüksek payı karlılığın artması almıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Review of Digital Marketing Literature by Bibliometric and Visualization Analysis
    (2021) Karaman, Davut; Aykın, Özge
    The study aims to examine the publications related to digital marketing published in 1985- 2021 with the social network analysis method and to reveal the research trends in the digital marketing field. For this aim, publications with “digital marketing” in the title were scanned in the Scopus database. In the study, bibliometric data of 469 publications downloaded from the Scopus database were used. Bibliometric analysis was carried out for publication language, publication year, publication types, journal citation network, keyword and subject trends, and author co-citation network. According to the results, the interest in the digital marketing research field has increased since 2017. Publications mainly consist of conference proceedings and articles. The languages of the publications are English, Portuguese, and Spanish. The countries of origin of the publications are India, America, and the United Kingdom. While the Digital Marketing journal is the most frequently cited journal, Kannan and Li (2017) is identified it as the most cited paper. The interests of young adults, evolving big data, and consumer buying behavior are the most studied topics. The most commonly used keywords in publications were digital marketing, marketing, commerce, social media, sales, social networks, human, artificial intelligence, internet, and big data.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Sigortacılık Sektörünün Güncel Sorunlarına Yönelik İlişkisel Pazarlama Uygulamaları Ekseninde Çözüm Önerileri
    (2022) Karaman, Davut; Yumurtacı Aydoğmuş, Hacer
    Amaç – Sigorta şirketleri temel risk yönetim aracı olarak ekonomik büyümede önemli bir roloynamaktadır. Bireysel olarak üstlenilemeyecek boyuttaki hasarların sigortacılık sistemi ilekarşılanması ve ortaya çıkması muhtemel ekonomik sorunların asgari düzeye çekilmesi bir güvencesağlamaktadır. Sigortacılık sektörünün karşılaştığı sorunların belirlenmesi ve başarılı çözümuygulamalarının hayata geçirilmesi ülke ekonomisi açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmadasigortacılık sektörünün Türkiye genelindeki güncel sorunlarının belirlenmesi ve ilişkisel pazarlamauygulamaları ile bu sorunların çözümüne yönelik önerilerin sunulması amaçlanmaktadır.Yöntem – Veriler Türkiye genelinde farklı bölgelerde faaliyet gösteren 1350 sigorta acentesi ile anketuygulanarak elde edilmiştir. Anketten elde edilen veriler güvenirlik, varyans ve doğrulayıcı faktöranalizlerine tabi tutulmuştur.Bulgular – Sigorta acentelerinin karşılaştığı sorunlar, analizlerle elde edilen başlıca 12 faktör altındaincelenmiştir. Çalışma sonucunda sektördeki acentelerin en sık karşılaştıkları sorunun teknolojiksorunlar olduğu, bölgesel olarak farklı sorunlarla karşılaşıldığı, sektör deneyimi yüksek olankişilerin sorunların tespiti ve çözümünde önemli bir rol üstlendiği gibi çeşitli sonuçlar eldeedilmiştir.Tartışma – Araştırma sonucunda karşılaşılan sorunlar yapısal kaynaklı ve acente kaynaklı olmaküzere iki temel sınıfa ayrılmıştır. Yapısal sorunların merkezi uygulamalar ile çözümü gerekmekteiken, acente kaynaklı sorunların çözümü için ilişkisel pazarlamanın yetkinlik, güven, iletişim,empati, çatışma yönetimi, taahhüt boyutlarıyla ilişki kurularak öneriler sunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Telekomünikasyon Sektöründe Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Değerinin Tavsiye Etme Niyetine Etkisi
    (2021) Karaman, Davut
    Müşteri işletmelerin faaliyetlerini devam edebilmeleri için en önemli bir unsurdur. İşletmeler sahip oldukları müşterileri elde tutmak isterken pazar paylarının arttırarak potansiyel müşterileri de hizmet sağlamak istemektedir. Bu noktada en önemli reklam araçlarından biri olan mevcut müşterilerin tavsiye etme niyetleri işletmeler için önem kazanmaktadır. Çünkü mevcut müşterilerini memnun eden ve müşteri değeri yaratan işletmeleri müşterileri arkadaşları, aileleri ve çevresine tavsiye etme eğilimine girebilmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı müşteri memnuniyeti ve müşteri değerinin tavsiye etme niyetine etkisinin Türkiye?deki telekomünikasyon sektöründe demografik değişkenler bağlamında incelenmesidir. Alanya ilçesinde Y ve Z kuşak katılımcılardan veri toplanmıştır. Öncelikle, regresyon modelinde kullanmak için ölçeklerin faktör analizi gerçekleştirilmiştir. Veriler ile Y ve Z kuşak için regresyon modeli kurulmuş, diğer demografik değişkenlere göre t-test ve ANOVA analizleri gerçekleştirilmiştir. Korelasyon sonuçlarına göre Y kuşağı bağlamında müşteri memnuniyeti (0,83) ve müşteri değeri (0,77) ile tavsiye etme niyeti arasında güçlü ve pozitif ilişki bulunmaktadır. Korelasyon sonuçlarına göre Z kuşağı bağlamında müşteri memnuniyeti (0,80) ve müşteri değeri (0,74) ile tavsiye etme niyeti arasında güçlü ve pozitif ilişki bulunmaktadır. Y bağlamında müşteri memnuniyeti (0,58) ve müşteri değerinin (0,31) tavsiye etme niyetine etkisi olduğu belirlenmiştir. Z kuşağı bağlamında da müşteri memnuniyeti (0,57) ve müşteri değerinin (0,31) tavsiye etme niyetine etkisi olduğu belirlenmiştir. Bulgulara göre Hizmet kalitesi, operatör hakkında olumlu konuşma ve başkalarına operatörü söylemekten gurur duyma bağlamında kadınların algıları erkeklerin algılarına kıyasla daha fazladır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effect of relationship marketing on customer satisfaction in insurance agencies
    (2021) Karaman, Davut
    The research aims to determine the effect of relational marketing on customer satisfaction in insurance agencies. The research is a quantitative study, and the survey method was used. The applied questionnaire was composed of scales whose reliability and validity were proven in the literature. In this context, the data for the research was obtained by questionnaire from consumers in Antalya between September-November 2019 and using home or car insurance services in insurance agencies. The data obtained from the questionnaires conducted with 461 participants were evaluated in the SPSS 25.0 package program, and regression analyses were carried out in line with the research purpose. First, the scale was subjected to factor analysis, and Cronbach Alpha values were calculated. According to the results, the scale is reliable and valid. Then, the means of the scale items were calculated. According to the r esults o f the mean analysis, it can be said that the perceptions o f the participants regarding the competence of the insurance agency they receive service from are higher than the other dimensions. According to the results of the regression analysis, trust, communication commitment, and competence, which are four dimensions of relational marketing in insurance agencies, have a positive effect on customer satisfaction.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The Effect of Social Media Tools’ Effectiveness at the Purchasing Process on Consumer Behavior: Mediating Role of the Generations
    (2022) Karaman, Davut; Yıldız, Ali
    Purpose - The primary purpose of the study is to determine the relationship between social media tools’ effectiveness at the purchasing process and consumer behavior in social media before and after the purchase. Another important goal is to reveal the mediating role of the generations in the effect of social media tools’ effectiveness at the purchasing process on consumer behavior in social media before and after the purchase. Design/methodology/approach - The data used in the research was obtained through a questionnaire from citizens residing in Antalya city in November 2019. A total of 664 questionnaires were included in the analysis. For the purposes of the study, correlation and hierarchical regression analyzes were performed. Findings - According to the results, it was determined that there is no relationship between social media tools’ effectiveness at the purchasing process and consumer behavior in social media before and after the purchase. While there is not any effect of social media tools’ effectiveness at the purchasing process on consumer behavior in social media before and after the purchase in social media, when the generation variable is included this equation it has been revealed that there is effect. While similar results were found in the marital status variable, no mediating role was observed in the gender variable. Discussion - The results of the study are expected to be beneficial for firms’ social media marketing activities and social media expertise. Businesses on social media should create a social media unit or should work with outsourcing and social media experts to update their social media pages instantly.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Turizm İşletmelerinde Sorumluluk Sigortası Seçimi Kriterlerinin Belirlenmesi
    (2020) Karaman, Davut; Arslan, Ömer Emre; Yumurtacı Aydoğmuş, Hacer
    İnsanlık tarihinde risk, belirsizlik gibi bilinmezlik içeren kavramlar sürekli var olmuş ve bireylerin karar vermelerinde bu unsurların varlığı zorluk teşkil etmiştir. İnsanlar, kendilerini risklere karşı koruyabilme amacıyla çeşitli tedbirlere yönelme ihtiyacı duymuştur. Bu tedbirler içinde başlıca gelen “sigorta” kavramıdır. Misafirlerin beklentilerinin maksimum seviyede karşılama çabasının ön planda tutulduğu turizm sektöründe, ön görülemeyen veya ortaya çıkması istenmeyen risklerin güvence altına alınması için kullanıma sunulmuş otel sorumluluk sigortaları, otel çalışanlarının veya yöneticilerinin kusursuz ama sorumlu oldukları olguların minimum zararla atlatılması için vardır. Literatür çalışmalarının taranması sonucunda akademinin ve sektörün bu sigortayı seçerken kullandıkları kriterleri incelemedikleri görüldüğünden yol gösterici seçim kriterlerinin ortaya koyulmasına çalışılmıştır. Sigortacılık sektöründe yapılan taramalar ile sigorta firmalarının otel sorumluluk sigortalarının kapsamlarını nasıl oluşturdukları incelenmiş ve otel işletmecilerinin ise bu kapsamların hangisine daha önem verdiklerinin ortaya çıkartılmasına çalışılmıştır. Sigorta kapsamları ortaya çıkartıldıktan sonra sigorta alımına karar verecek otellerin karar vericileri ile yapılan görüşmeler sonucunda, “sigorta şirketi ile kurulan iletişim ve ulaşılabilirlik, misafirlerin (müşteri) karşılaştığı risklere karşı hasar kapsamı, fiyat, diğer sorumluluk sigortalarının kapsamı, sigorta firmasının referansları, hırsızlığa karşı hasar kapsamı, çalışanların karşılaşacağı risklere karşı hasar kapsamı, doğal durumlardan kaynaklanan hasar kapsamı” gibi kriterler belirlenmiştir. Bir anket uygulamasıyla kriterlerin önem dereceleri sunulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yeşil Pazarlama Bilgi Düzeyi ve Yaşam Tatmininin Yeşil Ürün Satın Alma Davranışına Etkisi: Kuşaklararası Bir Araştırma
    (2021) Karaman, Davut
    Çevresel sorunların artması ile beraber insanların artık çevre konusunda farkındalığı daartmaya başlamıştır. Bundan dolayı işletmeler tüketicilerin çevre konusundaki farkındalığını gözönünde bulundurarak iş yapış modellerini değiştirmeye başlamıştır. Bu kapsamda pazarlamabağlamında yeşil pazarlama faaliyetleri başlamıştır. Yeşil pazarlama ile işletmeler tüketicilereçevreye zarar vermeyen ürünler / hizmetler ürettiği imajı vermektedir. Tüketicilerin yeşil ürünlerisatın alma davranışı bazı faktörlerden etkilenmektedir. Bu kapsamda yeşil ürün satın almaya etkieden unsurların belirlenmesi pazarlama faaliyetleri için önemlidir. Bu unsurlardan bazılarıdemografik özellikler, kuşaklar, yeşil bilgi düzeyi, yaşam tatmini gibi unsurlardır. Bu bağlamdaçalışmanın öncelikli amacı yeşil pazarlama bilgi düzeyi ve yaşam tatmininin kuşaklar temelindeyeşil ürün satın alma davranışına etkisini belirlemektir. Çalışmada ayrıca diğer demografiközelliklere göre yeşil ürün satın alma davranışının farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi deamaçlanmıştır. Antalya ilinde toplam X, Y ve Z kuşağında yer alan toplam 579 katılımcı ile çalışmagerçekleştirilmiştir. Sonuçlara göre X ve Y kuşağı bağlamında yaşam tatmininin yeşil ürün satınalma davranışına etkisi olduğu belirlenmişken, Z kuşağı bağlamında yaşam tatmininin yeşil ürünsatın alma davranışına etkisi olmadığı belirlenmiştir. X ve Z kuşağı bağlamında yeşil pazarlamabilgi düzeyinin yeşil ürün satın alma davranışına etkisi olduğu ortaya çıkarılmışken, Y kuşağıbağlamında yeşil pazarlama bilgi düzeyinin yeşil ürün satın alma davranışına etkisi olmadığı ortayaçıkarılmıştır. Evli katılımcıların yeşil ürünleri satın alma eğilimi bekar katılımcılara kıyasla dahafazladır. 1499 ? ve altı” gelir grubundaki katılımcıların yeşil ürün satın alma eğilimi “1500-2499 ?”ve “5000 ? ve üzeri” gelir grubu katılımcılarından daha azdır.

| Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Alanya, Antalya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim