Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Erdem, Emine Melis" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital öykülemenin 6. sınıf öğrencilerinin başarı ve matematiğe karşı tutumlarına etkisi: Sayılar ve işlemler konusu örneği
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Erdem, Emine Melis; Uygun, Tuğba
    Bu araştırma, dijital öykü temelli matematik öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, 2024-2025 eğitim-öğretim yılında İstanbul'da bir devlet okulunda öğrenim gören, 24'ü deney grubu ve 24'ü kontrol grubu olmak üzere toplam 48 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada, karma yöntem kullanılmıştır. Nicel boyutta, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen; nitel boyutta ise durum çalışması deseni uygulanmıştır. Nicel bulgular toplandıktan sonra nitel verilerle desteklenmiştir. Bu nedenle, araştırma deseni açıklayıcı desen olarak belirlenmiştir. Nicel boyutta matematik tutum ölçeği ve matematik başarı testi kullanılmıştır. Nitel boyutta ise dijital öyküleme temelli matematik öğretimine yönelik öğrenci görüşleri, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile alınmıştır. Deney grubunda dijital öykülerle öğretim yapılmış; kontrol grubundaysa mevcut öğretim programına uygun bir süreç izlenmiştir. Her iki grubunda, deneysel işlem öncesinde ve sonrasında "matematik başarı testi" ve "matematik tutum ölçeği" uygulanmıştır. Uygulama süreci 7 hafta sürmüştür. Nicel verilerin analizinde Jamovi programı kullanılmış; bağımlı örneklemler ttesti, ilişkisiz örneklem t-testi ve bağımsız örneklem t-testinden yararlanılmıştır. Bulgular, dijital öyküleme temelli matematik öğretiminin uygulandığı deney grubunun matematik başarısında ve matematiğe yönelik tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir artış sağladığını göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin dijital öyküleme temelli matematik öğretimine yönelik genel olarak olumlu görüşlere sahip olduğu belirlenmiştir.

| Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Alanya, Antalya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim