Yazar "Er, Adem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Alanya’daki Belediye hizmetleri performans algısının değerlendirilmesi üzerine örnek bir çalışma(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2018) Er, AdemYerel halkın ihtiyaç ve beklentilerinin karşılanmasında en etkin kurumbelediyelerdir. İhtiyaç ve beklentilerin karşılanması ve bu bağlamda duyulanmemnuniyetin ölçülmesi belediyelerin ileriye dönük planlamaları açısından büyükönem arz etmektedir. Türkiye’de belediye seçimlerinin beş senede bir yapıldığıdüşünüldüğünde seçimlerde halk belediyeleri hizmetleri algıladıkları düzeydedeğerlendirmekte ve oyunu memnuniyet derecesine göre vermektedir. Yerel halkınbelediyelere yönelik memnuniyetlerinin belirlenmesi için önceliklebelediyelerden ihtiyaç ve beklentilerinin yani belediyelere yönelikalgılamalarının belirlenmesi gerekmektedir. Bu çalışma, belediye hizmetlerininperformans algısının değerlendirilmesine yönelik yeni bir algoritmanınoluşturulması ve akabinde uygulanmasının gerçekleştirilerek test edilmesi amacıile gerçekleştirilmiştir. Algoritmanın uygulama adımları, Antalya ili Alanyailçesinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonrasında yerel halkın belediyealgısını “fiziki beklenti”, “sosyal beklenti”, “iletişim” ve “hızlı ve etkinhizmet” faktörlerinin oluşturduğu belirlenmiştir. Bulgular incelendiğinde yerelhalkın bu faktörlere verdiği önemin ve bu faktörlere yönelik memnuniyetinyüksek olduğu saptanmıştır.Öğe Belediye hizmetlerinin performans algısının değerlendirilmesi üzerine bir çalışma: Alanya örneği(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2016) Er, Adem; Etöz, MuratYerel halkın ihtiyaç ve beklentilerinin kar?ılanmasında en etkin kurum belediyelerdir. ?htiyaç ve beklentilerin kar?ılanması ve bu bağlamda duyulan memnuniyetin ölçülmesi belediyelerin ileriye dönük planlamaları açısından büyük önem arz etmektedir. Yerel halkın belediyelere yönelik memnuniyetlerinin belirlenmesi için öncelikle belediyelerden ihtiyaç ve beklentilerinin yani belediyelere yönelik algılamalarının belirlenmesi gerekmektedir. Özellikle 6 Aralık 2012 tarihli 28489 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 6360 sayılı kanun ile birlikte ilçe belediyelerin yetki ve sorumluluklarının bir bölümünün büyük?ehir belediyelere devri ile yerel yönetimler arasında da rekabet ya?anmaya ba?lamı?tır. Bu çalı?ma, belediye hizmetlerinin performans algısının değerlendirilmesine yönelik yeni bir algoritmanın olu?turulması ve akabinde uygulanmasının gerçekle?tirilerek test edilmesi amacı ile gerçekle?tirilmi?tir. Belediye hizmetlerinin performans algısının değerlendirilmesine yönelik geli?tirilen+ algoritmada nitel gözlem tekniklerinden gömülü teori kullanılarak olu?turulan ölçek, nicel yöntemler kullanılarak uygulanmı?tır. Gerçekle?tirilen literatür taraması sonucunda benzer bir yöntem kullanılarak herhangi çalı?ma yapılmamı? olduğunun belirlenmesi ara?tırmanın özgünlüğünü ve önemini ortaya koymaktadır. Bu bağlamda, çalı?ma kendi alanında ilk olma özelliği ta?ımaktadır. Ara?tırma kapsamında geli?tirilen algoritma, Alanya Belediyesine uygulanmasına kar?ın bütün dünyada belediyelerde uygulanabilir niteliktedir. Algoritmanın uygulama adımları, Antalya ili Alanya ilçesinde gerçekle?tirilmi?tir. Algoritma, nitel ve nicel yöntemlerin kullanıldığı iki ana bölüm ve toplamda 10 basamaktan olu?maktadır. Algoritmanın Alanya Belediyesi uygulaması bağlamında yerel halkın belediyecilik algısına etki eden faktörleri belirlemek amacı ile 63 birey ile görü?meler gerçekle?tirilmi?tir. Bütün görü?meler gömülü teori tekniği baz alınarak yapılmı?tır. Görü?melerde elde edilen bulgulara gerçekle?tirilen analizler sonucunda Alanya?da yerel halkın belediyecilik algısının "fiziki beklenti", "sosyal beklenti", "ileti?im" ve "hızlı ve etkin hizmet" faktörlerinden olu?tuğu belirlenmi?tir. Belirlenen bu dört ana faktör, bazıları birden fazla faktör altında yer alan ile 22 alt faktörden olu?maktadır. Algoritma uygulamasının devamında elde edilen faktörlerden Alanya Belediyesinin hizmet sınırları içerisinde yer alan 19 faktör önerme haline getirilerek anket düzenlenmi?tir. Önermeler, algoritmanın nitel çalı?ma sonucunda elde edilen önem ve memnuniyet sonuçlarına göre olu?turulmu?tur. Anket çalı?ması 546 bireye uygulanmı?tır. Anket çalı?masından elde edilen sonuçlar algoritma kapsamında performans-önem analizine tabi tutulmu?tur. Performans-önem analizi sonucunda bütün ana ve alt faktörlerin "yoğunla?ılması gereken" bölümde yer aldığı tespit edilmi?tir. Performans-önem analizi sonrası ana faktörler ile genel memnuniyet arasında ili?ki olup olmadığının belirlenmesi için korelasyon analizi uygulanmı?tır. Analiz sonucunda bütün ana faktörlerin genel memnuniyet ile ili?kisi olduğu bulgusuna ula?ılmı?tır. Algoritma uygulamasının devamında faktörlerin genel memnuniyeti açıklayıp açıklamadığına bakılmı? olup bütün faktörlerin genel memnuniyetin açıklanmasında etkili olduğu belirlenmi?tir. Regresyon analizinin ardından ana faktörlerin algılanmasında katılımcı gruplarına göre farklılık olup olmadığının belirlenmesi amacı ile t-testi ve Anova analizleri uygulanmı?tır. Analizler incelendiğinde cinsiyet ve ya? gruplarına göre faktörlerin algılanmasında farklılık olmadığı, buna kar?ın katılımcıların eğitim durumu ve ya?adıkları yerlere göre farklılık olduğu saptanmı?tır. Bulgular genel olarak incelendiğinde, katılımcıların bütün faktörlere önem verdiği ve faktörlerin genelinden memnuniyet duyduğu saptanmı?tır. Çalı?manın son bölümünde algoritmanın uygulanması ile elde edilen bulgular ı?ığında halkın belediye memnuniyetini arttırıcı belediye tarafından uygulanması gereken tavsiyelere yer verilmi?tir.