Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Demir, Hasan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Doğada STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin çevresel tutumlarına, bilimsel yaratıcılıklarına, yansıtıcı düşünme becerilerine, STEM meslek alan ilgilerine ve tutumlarına etkisi
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021) Demir, Hasan; Köse, Mücahit
    Bu araştırmanın amacı doğada STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin çevresel tutumlarına, bilimsel yaratıcılıklarına, yansıtıcı düşünme becerilerine, STEM meslek alan ilgilerine ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada yarı deneysel araştırma desenlerinden, ''ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu araştırma deseni'' kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın yapıldığı okulda öğrencilere Çevresel Tutum Ölçeği (ÇTÖ), Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği (BYÖ), Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği (PÇYYDBÖ), STEM Meslek Alanları İlgi Ölçeği (SMAİÖ) Mühendislik ve Fen Tutum Ölçeği ile Mühendis Ne İş Yapar? Ölçeği ve Mühendislik Nedir? ve Teknoloji Nedir? Ölçeği ile etkinlik öncesi ve sonrasında uygulanan kavram testleri uygulanmıştır. Çalışmaya toplamda 74 öğrenci katılmıştır. Seçmeli bilim uygulamaları dersini seçmiş öğrencilerden oluşmuş 2 sınıftan rastgele seçilen biri kontrol grubu olarak belirlenmiş ve uygulama yapılmamış, diğer sınıfta ise doğada STEM uygulamaları yapılmıştır. Doğada STEM uygulamaları 13 haftalık bir süreci kapsamıştır. 13 haftalık sürecin ilk haftası kontrol ve deney grubuna ön-testler uygulanmış, 11 haftasında, tamamı okul dışında doğal ortamda gerçekleştirilen STEM etkinlikleri yapılmış, 13. hafta ise her iki gruba son-testler uygulanmıştır. Araştırma sonunda ulaşılan bulgular değerlendirildiğinde, doğada yapılan STEM etkinliklerinin, 7. sınıf öğrencilerinin çevresel tutumlarına, bilimsel yaratıcılıklarına, yansıtıcı düşünme becerilerine, STEM meslek alan ilgilerine ve tutumlarına pozitif yönde etki ettiği belirlenmiştir.

| Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Alanya, Antalya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim