Yazar "Cibere, Gabriela Uslu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İkinci konut turistlerin kültürleşme stratejilerine dayalı alışveriş davranışları: Alanya alan çalışması(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Cibere, Gabriela Uslu; Kantarcı, KemalAlanya bir ilçe olmasına rağmen ikinci konut turizmi alanında Türkiye'nin en önemli destinasyonlarından biridir. Çalışmanın amacı, uluslar arası ikinci konut turistlerinin Türk kültürü etkisi altıda kaldıklarında ortaya çıkan kültürleşme sürecini incelemektir. Bu çalışma; literatürde pek araştırılmayan bir konuyu incelemekle birlikte turizm alanında kültürleşme sürecini kapsayan bütünsel bir yaklaşımı uygulayan ilk çalışmadır. Kültürleşme olayının yanı sıra ikinci konut turistlerinin Türk kültürü ortamında tercih ettikleri kültürleşme stratejilerinin alışveriş davranışlarını nasıl etkiledikleri incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Çalışmanın evreni, Alanya ilçe sınırları içerisinde, yabancı kişilere satılan ikinci konutları kullanan, ikinci konut turistleri olarak belirlenmiştir. Ancak evreni kapsayan istatistiksel veri bulunmadığından dolayı örneklem, Alanya'da yabancı kişilere satılan konut sayısı üzerinde tabakalı örneklem yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Üç kısımdan oluşan anket 5 dile çevrilmiştir. Anket kartopu örneklem yöntemiyle Mayıs ile Ağustos 2022 arasında toplanmıştır. Anketlerin bir kısmı e-posta, sosyal medya ve WhatsApp uygulaması kullanılarak toplanmıştır. Diğer kısım basılmış anketler yabancıların yoğun olduğu mekanlara dağıtılarak toplanmıştır. Çalışmada toplam belirtilen sekiz grup hipotezin analizinde faktör analizi, Ki-kare testi, karşılık getirme analizi (correspondenceanalysis) ve tek yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; ikinci konut turizminin tam olarak, çoğunlukla yaşlı ve emeklilerin hareketinden ibaret olmadığı görülmektedir. İkinci konut turistleri tarafından en sık tercih edilen kültürleşme stratejisi entegrasyon, daha nadiren tercih edilen ise asimilasyon ve marjinalleşme stratejisidir. Tercih edilen kültürleşme stratejisi üzerinde; demografik bilgilerin, yılda tatil sayısının, konut ile ilişkisinin, ikinci konutu tercih etme sebeplerinin, kişilik özelliklerinin, Türk kültürüne bakış ve bilgi seviyesinin ve temas türünün etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca Türk kültürüne yüksek ilgi seviyesi ve ikinci konut turistlerinin Alanya'daki hayatlarıyla yüksek memnuniyet düzeyi bulunmuştur. Alışveriş motivasyonunda, kültürleşme stratejileri arasında bir farklılık bulunmamıştır. İkinci konut turistlerin alışveriş davranışlarında yerel ve Türk ürünü, marka ve mağazaları tercih edilmektedir. Kendi ülkelerinde tanınan veya uluslar arası ürün, marka ve mağazalara tercih acısından kültürleşme stratejileri arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür.