Yazar "Bayram, Feyza" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Metaverse'e yönelik tüketici algılarının incelenmesi üzerine bir araştırma: Y ve Z kuşakları(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi // Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Bayram, Feyza; Öztürk, Bilge NurGeçmişten günümüze kadar gelen her bir yenilik, yeni bir dönemin başlangıcını simgelemiştir. Metaverse de, teknoloji alanında bir yenilik ve geleceğin teknolojisi olarak hem dünya düzeninde hem de insan hayatında yeni bir dönemi başlatacak olan oldukça radikal bir gelişmedir. Çünkü Metaverse, insanların şu ana kadarki sanal dünyalar ile olan ilişkisini farklı bir boyuta taşımayı planlamaktadır. Bu noktada bu çalışma da, insanlar için Metaverse' ün ne anlam ifade ettiğinin, onu nasıl algıladıklarının, ona karşı nasıl bir tutum sergilediklerinin bilinmesi açısından önem taşımaktadır.Bu kapsamda, Metaverse'e yönelik algılarının ortaya çıkarılması, bakış açılarında farklılıklar olup olmadığının tespit edilmesi ve varsa farklılıkların keşfedilmesi amaçlanarak, kuşakları ele alan bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Kuşaklar arasından, teknolojik gelişmelerin ve değişimlerin daha yavaş olduğu dönemlerden günümüze kadar olan sürece ve teknoloji kullanımına hâkim olan Y kuşağı ile modern teknolojilerde daha aktif olduğu varsayılan, gelecek teknolojileri yaşayacak olan Z kuşağında yer alan bireyler hedeflenmiştir.Çalışmada nitel araştırma türlerinden durum çalışması, nitel araştırma veri toplama yöntemlerinde de derinlemesine mülakat yöntemi kullanılmış olup 50 kişi ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda her iki kuşağında, Metaverse'e yönelik hem kavramsal hem de genel algılarında, bazı durumlar kapsamında görüş benzerliklerine rastlanmıştır. Bununla birlikte, genel anlamda Y kuşağının Z kuşağına göre Metaverse'e karşı görece olarak biraz daha çekimser bir tavırda olduğu, daha fazla olumsuz görüşe sahip olduğu ve daha kaygılı olduğu gözlenmiştir. Aynı zamanda her iki kuşağında Metaverse'ü deneme eğilimlerin birbirlerine yakın olduğu ancak teknolojiyi benimseme eğilimi açısından ise Z kuşağının potansiyel olarak daha fazla eğilime sahip olduğu söylenebilir.