Yazar "Bayraktar, Tuba" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kamu ve özel hastanelerde Bulanık Servqual Modeli ile hizmet kalitesinin ölçümü: Alanya örneği(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020) Bayraktar, Tuba; Vatansever, KemalHizmet kalitesi, tüm işletmelerde olduğu gibi sağlık hizmeti veren kuruluşlar için de oldukça önemli bir yere sahiptir. Literatürde hizmet kalitesinin ölçülmesi ile ilgili çeşitli yöntemler, uygulamalar bulunmakla birlikte en çok tercih edilen yöntemin Servqual Ölçek Metodu olduğu görülmektedir. Bu metot ile insanların hizmetten beklentileri ve algıları ölçülmekte ve kıyaslanarak hizmet kalitesinin ölçümü yapılmaktadır. İnsanın doğasında var olan karmaşıklık nedeniyle hizmet kalitesinin ölçümünde yanılmalar yaşanabilmektedir. Söz konusu karmaşıklığın hizmet kalitesi ölçümündeki olumsuz etkisi, bulanık yaklaşımlarla azaltılabilmektedir. Bu çalışmada sağlık sektöründe hizmet kalitesinin etkin bir şekilde ölçülebilmesi adına Bulanık Servqual Modeli'nden yararlanılarak Alanya ilçesinde bulunan hastanelerin memnuniyet düzeyleriyle ilgili algı ve beklentileri karşılaştırılarak oluşan kalite boşluk değerlerine göre memnuniyet düzeyleri belirlenmiştir. Değerlendirmeler, çevrimiçi anket tekniği ile 433 katılımcıdan toplanan veriler doğrultusunda yapılmıştır. Ölçüm sonucunda Alanya'da faaliyet gösteren hastanelerin hasta beklentilerini tam olarak karşılamadığı ancak bazı hizmet kalitesi boyutlarında oldukça iyi değerlere sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulguların sağlık sektöründe faaliyet gösteren işletmelere ve araştırmacılara önemli ipuçları sunduğu düşünülmektedir.












