Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Adejobi, Adedeji Olusayo" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Marketing efficiency in the distributive trade channel for onions in Osun State
    (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2018) Adegbite, Adedeji; Adejobi, Adedeji Olusayo
    The perishable nature of vegetables demands an effective and reliable chain/channel of distribution for fast disposal. Performance of the existing distributive channels, marketing efficiencies of the channel operators and factors that influenced the marketing efficiencies of the marketing operators are integral to effective marketing. Much attention has not been given to this in the agricultural marketing literature in Nigeria. Marketing efficiency analysis revealed that marketing of onions by bulk merchants, wholesalers and retailers is most efficient in one of the selected markets at 149%, 343% and 275% respectively. Transaction loss, sales volume, transportation cost, wages, association dues, stall rent and cost of capital are factors that affect onion marketers in the study area.

| Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Alanya, Antalya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim