Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkoğlu, Ayşe Yenilmez
dc.contributor.authorÖztürk, Nurhan
dc.date.accessioned2021-02-19T21:29:08Z
dc.date.available2021-02-19T21:29:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2148-3485
dc.identifier.issn2148-3272
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJeE56RXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/981
dc.description.abstractBu çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarının çeşitli sosyo-bilimsel konulara ilişkin zihinsel modellerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan toplam 40 (31 kadın, 9 erkek) 4.sınıf öğretmen adayına çeşitli sosyo-bilimsel konular sunulmuş, bu konuları zihinlerinde nasıl canlandırdıkları sorulmuş ve öğretmen adaylarından zihinlerinde canlanan imgeleri çizmeleri istenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla değerlendirilmiş ve bu analiz çizimlerde tekrarlanan şekillerin kodlanması ve kodlardan temaların elde edilmesi yoluyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular genel olarak öğretmen adaylarının sosyo-bilimsel konularda alternatif kavramlara ve sınırlı anlayışlara sahip olduklarını göstermiştir. Ayrıca öğretmen adayları nükleer santraller gibi bazı sosyo-bilimsel konularda daha detaylı zihinsel modeller sergilerken, şeker yüklemesi gibi diğer bazı konularda ise açık ve net zihinsel modeller sergileyememişlerdir. Öyle ki, bazı öğretmen adayları bazı sosyo-bilimsel konulara ilişkin herhangi bir çizim yapamamış veya ilgisiz tasvirlerde bulunmuşlardır. Öğretmen adaylarının sosyo-bilimsel konulara ilişkin kavramsal bilgilerinin, onların konular hakkında yeterli bir duruş sergileyebilmeleri açısından oldukça önemli olduğu düşünüldüğünde, öğretimin her kademesinde sosyo-bilimsel konuların öğretmen adaylarının zihninde yeterince ve doğru olarak yapılandırılmasına mutlaka önem verilmesi ve eksiklerin tamamlanmasının gerekliliği açıktır. Bu sebeple, öğretmen eğitimi programlarına sosyo-bilimsel konulara ilişkin bilimsel bilgileri yeterince içeren, öğretmen adaylarına bu konuları tartışabilme olanağı sağlayan ve gerekli düşünsel becerileri kazandırmayı amaçlayan derslerin ve ders içeriklerinin konulması önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate pre-service science teachers’ (PSTs’) mental models of socio-scientific issues (SSIs). For this purpose, a total of 40 (31 female, 9 male) senior PSTs, who were studying in the science education program of a public university, were introduced to a number of SSIs and asked to portray these issues in their minds and then draw the images on paper. The data obtained through the drawings were then analyzed through content analysis where the repeating images in the drawings were coded and the themes were formed. Findings show that PSTs generally hold alternative conceptions and limited understanding of SSIs. They exhibit more detailed mental models in some SSIs such as nuclear power plants, while having unclear and limited mental models in some other SSIs such as sugar loading. In fact, some PSTs did not draw anything or drew irrelevant illustrations about some SSIs. Considering the fact that PSTs' conceptual knowledge about SSIs is very important in terms of exhibiting an adequate position about the issues, it is clear that structuring an adequate and accurate understanding and eliminating the deficiencies about SSIs in the minds of teacher candidates in all levels of teaching is needed. For this reason, it is recommended to integrate courses and course contents that cover SSIs into the teacher education programs, so that PSTs will acquire the necessary intellectual skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSosyo-bilimsel konulara ilişkin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının zihinsel modellerien_US
dc.title.alternativePre-Service science teachers’ mental models of Socio-scientific issuesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage127en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.relation.journalBaşkent University Journal of Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster