Bölüm "ALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı" ALKÜ Tezleri için listeleme
Toplam kayıt 36, listelenen: 1-20
-
21. yüzyıl becerilerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans programına ne ölçüde dâhil edildiğine ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı 21. yüzyıl becerilerinin fen bilgisi öğretmenliği lisans programına ne ölçüde dâhil edildiğine ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada, nicel araştırma desenlerinden tarama ... -
Bilimin doğası öğretimi üzerine bibliyometrik bir analiz
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu tez çalışmasında "nature of science" anahtar kelimesi Web Of Science veri tabanında aratılarak 1980-2021 yılları arasındaki süreçte bilimin doğası ile ilgili üretilen 1199 makaleye ulaşılmış ve elde edilen veriler ... -
Doğada STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin çevresel tutumlarına, bilimsel yaratıcılıklarına, yansıtıcı düşünme becerilerine, STEM meslek alan ilgilerine ve tutumlarına etkisi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı doğada STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin çevresel tutumlarına, bilimsel yaratıcılıklarına, yansıtıcı düşünme becerilerine, STEM meslek alan ilgilerine ve tutumlarına etkisini belirlemektir. ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının madde kavramı ile ilgili bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi, çizme – yazma tekniği ve kavram haritaları ile belirlenmesi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının "madde" kavramına yönelik bilişsel yapılarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışma, 2021-2022 öğretim yılı güz döneminde 2 haftalık bir süreçte Alanya Alaaddin Keykubat ... -
Fen Bilimleri ders kitaplarının bilimsel sorgulama becerileri açısından incelenmesi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2021)Geçmişten günümüze bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler bireylerinde yaşam biçimlerini her alanda etkileyerek değişikliklere sebep olmaktadır. Bu değişiklikler bilgiye ulaşma yollarınıda değiştirmektedir. Öğretmenler ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının laboratuvar uygulamaları, deney raporları ve Vee diyagramları ile ilgili görüşlerinin incelenmesi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, fen bilimleri öğretmen adaylarının laboratuvar uygulamaları, deney raporları ve Vee diyagramı ile ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada öğrencilerin Vee Diyagramı uygulamasına ilişkin ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının model oluşturma ve kullanmaya yönelik öğretim etkinliklerinin incelenmesi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının (FBÖA) model oluşturma ve kullanmaya yönelik öğretim etkinliklerinin incelenmesidir. Çalışmanın deseni nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıdır. Çalışmanın ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin pedagojik alan bilgisi çerçevesinde incelenmesi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Coronavirüs (Covid-19) pandemisi, küresel düzeyde, sağlık başta olmak üzere, sosyal yaşam, ekonomik ve eğitim uygulamalarında çok önemli değişimlere ve etkilere neden olmuştur. Bu süreçte en çok etkilenen alanlardan biri ... -
Geometri öğretimi üzerine bibliyometrik analiz ve içerik analizi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada geometri öğretimi alanyazınının ulusal ve uluslararası anlamda özellik ve eğilimlerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Geometri öğretimi üzerine 1980-2022 yılları ... -
Gerçekçi matematik eğitimi üzerine bir bibliyometrik çalışma
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu tez çalışmasında "realistic mathematics education" veya "realistic mathematic education" veya "realistic maths" veya "realistic mathematical education" anahtar kelimeleri Scopus veri tabanında aratılarak 1986-2021 yılları ... -
Gerçekçi matematik eğitiminin özel yetenekli öğrencilerin matematik başarılarına etkisi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımına göre hazırlanmış matematik öğretim programının özel yetenekli öğrencilerin matematik başarısına olan etkisini incelemektir. Bu amaçla nicel araştırma yöntemi ... -
Gerçekçi matematik eğitiminin tamsayılarla işlemler konusunda öğrenci başarısına ve matematik tutumuna etkisi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı / Matematik Eğitimi Bilim Dalı, 2021)Bu çalışmanın amacı, Gerçekçi Matematik Eğitiminin tamsayılarla işlemler konusunda 7. sınıf öğrencilerinin başarılarına, matematik tutumuna etkisini incelemek ve GME yaklaşımına yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. ... -
Hikayelerle fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına, hikâye yazma becerilerine ve uygulamaya yönelik görüşlerine etkisi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, hikayelerle yapılan öğretim etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini geleneksel öğretim yöntemiyle karşılaştırmaktır. Bununla birlikte öğrencilere verilen hikaye ... -
Matematik öğretmen adaylarının tasarladıkları etkinliklerin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerine göre incelenmesi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın ilk amacı matematik öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) düzeylerinin ve Teknoloji Entegrasyonu Özyeterliklerinin (TEÖY) belirlenmesidir. Çalışmanın ikinci amacı matematik öğretmen ... -
Ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf gruplarındaki paylaşımlarının fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına, eğitsel sosyal ağ kullanım öz-yeterliklerine ve EBA kullanımına yönelik görüşlerine etkisi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi,Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)İletişim teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte sosyal ağlar sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. Sosyal ağlar insanların iletişim, çalışma ve hatta öğrenme sürecini yeniden şekillendirmiştir. Sosyal ağların öğrenme ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen problemlerini çözme sürecinde kullandıkları bilişsel ve üst bilişsel stratejiler
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırma, ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin iyi yapılandırılmış (İYPD) ve iyi yapılandırılmamış (İYPDM) fen problemlerini çözme sürecinde kullandıkları bilişsel ve üst bilişsel stratejileri sesli düşünme yöntemiyle ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik, kaygı, tutum ve algılanan öz düzenlemeler arasındaki ilişkinin incelenmesi.
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi,Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterliklerinin, kaygılarının, tutumlarının ve algılanan öz düzenlemelerinin aralarındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç kapsamında öğrencilerin matematik öz ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematikte özel yetenekli olma durumları ile yaratıcılıklarının karşılaştırılması
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin matematikte özel yetenekli olma durumları ile yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, Antalya ilindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 337 ... -
Ortaokul öğrencilerinin okul yaşantılarına yönelik algıları, bilişsel esneklikleri ve matematik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Ortaokul öğrencilerinin okul ortamında karşılaştıkları durumlar ve bilişsel esneklikleri, eğitim sürecindeki başarıları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Olumlu okul deneyimleri ve bilişsel esneklik seviyelerinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin STEM'e karşı tutumları ve mühendisliğin doğasına yönelik görüşleri
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin STEM'e karşı tutumları ve mühendisliğin doğasına yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmaya Antalya ili Gazipaşa ilçesindeki altı devlet ortaokulunda öğrenim gören 5, ...