E-ticarette lojistik hizmet kalitesi algısı, müşteri tatminini, müşteri güveni ve müşteri sadakati arasındaki ilişkiler: Z kuşağı üzerine bir araştırma
Abstract
Bu araştırma e-ticaret üzerinden alışveriş yapan öğrencilerin lojistik hizmet kalite algısında etkili olabilecek faktörleri ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda araştırma genelinde lojistik hizmet kalite algısı, müşteri sadakati, müşteri güveni ve müşteri tatmini değişkenleri incelenmiştir. Lojistik hizmet kalite algısı, müşteri sadakati, müşteri güveni ve müşteri tatminini ölçmek amacıyla başka yazarlar tarafından geliştirilmiş 5'li likert tipi ölçekler kullanılmıştır. Analizler SPSS 22, JASP 0.18.3.0 ve Process Macro eklentisi ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda müşteri tatmini ve müşteri güveninin lojistik hizmet kalite algısının müşteri sadakati üzerinde etkili olduğu ve müşteri tatmini ve müşteri güveninin lojistik hizmet kalitesi algısının müşteri sadakati üzerindeki etkisinde aracı role sahip olduğu sonucuna varılmıştır. This research was conducted to reveal the factors that may affect the logistics service quality perception of students shopping via e-commerce. In this context, logistics service quality perception, customer loyalty, customer trust and customer satisfaction variables were examined throughout the research. 5-point Likert type scales developed by other authors were used to measure logistics service quality perception, customer loyalty, customer trust and customer satisfaction. Analyzes were made with SPSS 22, JASP 0.18.3.0 and Process Macro plug-in. As a result of the research, it was revealed out that customer satisfaction and customer trust have an impact on the perception of logistics service quality on customer loyalty, and that customer satisfaction and customer trust have a mediating role in the effect of logistics service quality perception on customer loyalty
Collections
- Tez Koleksiyonu [304]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Müşteri değeri yaratmak: Düşünme tarzlarının müşteri deneyimi ile etkileşimi
Çal, Betül (2018)Modern pazarlama anlayışında işletmelerden beklenen, ürünün kendisini vurgulamak değil müşterinin ürünü istediği gibi deneyimlemesi için uygun ortamı sunmaktır. Müşteri değerinin ürün temelinde değil, ürünün de içinde ... -
Telekomünikasyon Sektöründe Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Değerinin Tavsiye Etme Niyetine Etkisi
Karaman, Davut (2021)Müşteri işletmelerin faaliyetlerini devam edebilmeleri için en önemli bir unsurdur. İşletmeler sahip oldukları müşterileri elde tutmak isterken pazar paylarının arttırarak potansiyel müşterileri de hizmet sağlamak istemektedir. ... -
Azerbaycan vatandaşları açısından Türkiye tekstil ve hazır giyim sektörlerinde pazarlama karmasının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi
Sultanov, Farhad (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2018)Günümüzde işletmelerin kar elde etmek, rekabette öne geçmek ve pazara hâkim olmak gibi hedefler doğrultusunda pazarlama stratejileri uyguladıkları bilinmektedir. Bu stratejileri gerçekleştirmek isteyen firmalar çeşitli ...