Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkca, Meltem
dc.contributor.authorŞen, Veli Can
dc.date.accessioned2025-02-26T18:01:42Z
dc.date.available2025-02-26T18:01:42Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024-07-23
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2578
dc.description.abstractBu araştırma e-ticaret üzerinden alışveriş yapan öğrencilerin lojistik hizmet kalite algısında etkili olabilecek faktörleri ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda araştırma genelinde lojistik hizmet kalite algısı, müşteri sadakati, müşteri güveni ve müşteri tatmini değişkenleri incelenmiştir. Lojistik hizmet kalite algısı, müşteri sadakati, müşteri güveni ve müşteri tatminini ölçmek amacıyla başka yazarlar tarafından geliştirilmiş 5'li likert tipi ölçekler kullanılmıştır. Analizler SPSS 22, JASP 0.18.3.0 ve Process Macro eklentisi ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda müşteri tatmini ve müşteri güveninin lojistik hizmet kalite algısının müşteri sadakati üzerinde etkili olduğu ve müşteri tatmini ve müşteri güveninin lojistik hizmet kalitesi algısının müşteri sadakati üzerindeki etkisinde aracı role sahip olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research was conducted to reveal the factors that may affect the logistics service quality perception of students shopping via e-commerce. In this context, logistics service quality perception, customer loyalty, customer trust and customer satisfaction variables were examined throughout the research. 5-point Likert type scales developed by other authors were used to measure logistics service quality perception, customer loyalty, customer trust and customer satisfaction. Analyzes were made with SPSS 22, JASP 0.18.3.0 and Process Macro plug-in. As a result of the research, it was revealed out that customer satisfaction and customer trust have an impact on the perception of logistics service quality on customer loyalty, and that customer satisfaction and customer trust have a mediating role in the effect of logistics service quality perception on customer loyaltyen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-ticareten_US
dc.subjectLojistik Hizmet Kalite Algısıen_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectMüşteri Güvenien_US
dc.subjectMüşteri Sadakatien_US
dc.subjectE-commercialen_US
dc.subjectLogistics Service Quality Perceptionen_US
dc.subjectCustomer Satisfactionen_US
dc.subjectCustomer Trusten_US
dc.subjectCustomer Loyaltyen_US
dc.titleE-ticarette lojistik hizmet kalitesi algısı, müşteri tatminini, müşteri güveni ve müşteri sadakati arasındaki ilişkiler: Z kuşağı üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeRelationships between logistic service quality perception, customer satisfaction, customer trust and customer loyalty e-commerce: A research on generation Zen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Uluslararası Ticaret Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster