Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akıcı okuma stratejilerinin okuduğunu anlama becerisine ve okuma kaygısına etkisi
Özet
Bu çalışmada; yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akıcı okuma stratejilerinin, B1 düzeyindeki öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi ve okuma kaygısı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel yaklaşımların bir arada kullanıldığı açıklayıcı sıralı karma yöntem benimsenmiştir. Çalışmanın katılımcıları; Gazi Üniversitesi TÖMER'de yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 60 (30 deney ve 30 kontrol grubu) yabancı öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışmanın uygulama sürecinde deney grubuna okuma derslerinde altı hafta boyunca üç ders saati akıcı okuma stratejileri uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise mevcut program uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımlı ve bağımsız gruplar t testi ile ki-kare testi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda akıcı okuma stratejilerinin okuduğunu anlama becerisine ve okuma kaygısına olumlu yönde etkisi olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, deney grubunda bulunan öğrencilerin akıcı okuma stratejileri ile ilgili olumlu görüş bildikleri de tespit edilmiştir. In this study; The effects of fluent reading strategies on reading comprehension skills and reading anxiety in teaching Turkish as a foreign language were investigated. The participants of this study are 60 foreign students that studying Turkish as a foreign language, (30 experimental and 30 control groups) at TÖMER, Gazi University. During the implementation process of this study, fluent reading strategies were applied to the experimental group for three lesson hours in reading lessons for six weeks. The current program was applied to the control group. An explanatory sequential mixed method was adopted in the research, in which quantitative and qualitative approaches were used together. Descriptive statistics, dependent groups t test and ANOVA were used to analyze the quantitative data obtained in the study. Descriptive analysis and content analysis were used to analyze the data obtained from the semi-structured interview form. As a result of the research, it was determined that fluent reading strategies had a positive effect on reading comprehension skills and reading anxiety. Additionally, it was determined that the students in the experimental group had positive opinions about fluent reading strategies.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [275]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Yaratıcı Okuma Etkinliklerinin Üst Düzey Okuduğunu Anlama Becerisine ve Okuma Motivasyonuna Etkisi
Vural, Ekrem (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu çalışmada; Türkçe öğretiminde yaratıcı okuma etkinliklerinin üst düzey okuduğunu anlama becerisine ve okuma motivasyonuna etkisi incelenmiştir. Çalışmanın örneklemi; Alanya Emişbeleni İmam Hatip Ortaokulunun ve ... -
Okuma yazma bilerek ilkokula başlayan çocuklar hakkında ilkokul öğretmenlerinin görüşleri
Kök, Mehmet; Fırat, Zehra Saadet; Balcı, Aslı (2019)Bu çalışma okul öncesi dönemde okuma yazma bilerek okula başlayan çocuklar hakkında ilkokul öğretmenlerinin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ... -
Özel öğrenme güçlüğü olan ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma beceri düzeylerinin incelenmesi
Balcı, Emine (2019)Çalışmada, öğrenme güçlüğü tanısı konulmuş ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma beceri düzeylerinin cinsiyet, sınıf ve öğrenim görülen okulun sosyoekonomik düzeyine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Ankara ilinden ...