Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAktaş, Elif
dc.contributor.authorKarakuş, Selvi
dc.date.accessioned2025-02-18T03:51:01Z
dc.date.available2025-02-18T03:51:01Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024-06-07
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2551
dc.description.abstractBu çalışmada; yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akıcı okuma stratejilerinin, B1 düzeyindeki öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi ve okuma kaygısı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel yaklaşımların bir arada kullanıldığı açıklayıcı sıralı karma yöntem benimsenmiştir. Çalışmanın katılımcıları; Gazi Üniversitesi TÖMER'de yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 60 (30 deney ve 30 kontrol grubu) yabancı öğrenciden oluşmaktadır. Bu çalışmanın uygulama sürecinde deney grubuna okuma derslerinde altı hafta boyunca üç ders saati akıcı okuma stratejileri uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise mevcut program uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımlı ve bağımsız gruplar t testi ile ki-kare testi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda akıcı okuma stratejilerinin okuduğunu anlama becerisine ve okuma kaygısına olumlu yönde etkisi olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, deney grubunda bulunan öğrencilerin akıcı okuma stratejileri ile ilgili olumlu görüş bildikleri de tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study; The effects of fluent reading strategies on reading comprehension skills and reading anxiety in teaching Turkish as a foreign language were investigated. The participants of this study are 60 foreign students that studying Turkish as a foreign language, (30 experimental and 30 control groups) at TÖMER, Gazi University. During the implementation process of this study, fluent reading strategies were applied to the experimental group for three lesson hours in reading lessons for six weeks. The current program was applied to the control group. An explanatory sequential mixed method was adopted in the research, in which quantitative and qualitative approaches were used together. Descriptive statistics, dependent groups t test and ANOVA were used to analyze the quantitative data obtained in the study. Descriptive analysis and content analysis were used to analyze the data obtained from the semi-structured interview form. As a result of the research, it was determined that fluent reading strategies had a positive effect on reading comprehension skills and reading anxiety. Additionally, it was determined that the students in the experimental group had positive opinions about fluent reading strategies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAlanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi // Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectAkıcı okumaen_US
dc.subjectOkuduğunu anlamaen_US
dc.subjectOkuma kaygısıen_US
dc.subjectReadingen_US
dc.subjectFluency readingen_US
dc.subjectFluency reading comprehensionen_US
dc.subjectReading anxietyen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akıcı okuma stratejilerinin okuduğunu anlama becerisine ve okuma kaygısına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of fluent reading strategies on reading comprehension and reading anxiety in teaching Turkish as a foreign languageen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster