Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToker, Habibe
dc.contributor.authorSevinç, Şerife
dc.date.accessioned2023-06-02T06:11:49Z
dc.date.available2023-06-02T06:11:49Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/427117/karikaturlerdeki-matematik-matematik-ogretmenleri-ve-ogrenciler
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2207
dc.description.abstractBu araştırmada, matematiğin, matematik öğretmenlerinin ve öğrencilerin matematik içeriklikarikatürlerde nasıl yansıtıldığının ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusundabelirlenmiş olan İngilizce ve Türkçe içeriğe sahip beş internet sitesinden 75 farklı matematikkarikatürü nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi ile çekilmiş veincelenmiştir. Ulaşılan karikatürlerin düzenlenmesi ve içerik analizi süreçleri nitel veri analizprogramı olan MAXQDA (VERBI Software, 2018) yazılımında yapılmıştır. İçerik analizisürecinde karikatürler kodlanmış ve oluşturulan kodlardan kategoriler oluşturulmuştur.Çalışmanın bulguları, okuldaki matematiğin sadece aritmetik işlemlerden ibaret olarakkarikatürlere yansıdığını göstermektedir. Günlük yaşamda kullanılan matematik için isebireylerin bilgilerinin yetersiz olduğunu gösteren karikatürlere rastlanmıştır. Buna ek olarak,analiz edilen karikatürlerde öğretmenler çoğunlukla öğrenciyle doğrudan göz teması kuran veonları zorlayan konumda yer almaktadır. Matematik problemleri çözerken öğrencilerin endişeliyüz ifadeleri ile resmedildikleri görülmüştür. Genel olarak çalışmanın bulguları, (a)matematiğin yaşamı zorlaştırıcı; (b) matematik öğretmenlerinin öğrencileri özendirici değilbaskılayıcı; (c) öğrencilerin ise matematik problemlerinden dolayı endişeli olarak karikatürlereyansıdığını göstermiştir. Karikatürlerin görsel medyada ve sosyal medyada yaygın kullanımıdüşünüldüğünde, matematik içerikli karikatürlerde matematiğin ve onunla ilişkili diğer öğelerinnasıl sunulduğu önemlidir ve bu öğelerin olumlu tavır ve değerlerle sunumu önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.30964/auebfd.732238en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik Eğitimien_US
dc.subjectMatematik Karikatürlerien_US
dc.subjectOkuldaki Matematiken_US
dc.subjectGünlük Yaşamdaki Matematiken_US
dc.subjectMatematik Öğretmenien_US
dc.titleKarikatürlerdeki Matematik, Matematik Öğretmenleri ve Öğrencileren_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume54en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster