Yazar "Bilen, Kadir" için listeleme
-
Bilimin doğası öğretimi üzerine bibliyometrik bir analiz
Aydın İnci, Gülsüm (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu tez çalışmasında "nature of science" anahtar kelimesi Web Of Science veri tabanında aratılarak 1980-2021 yılları arasındaki süreçte bilimin doğası ile ilgili üretilen 1199 makaleye ulaşılmış ve elde edilen veriler ... -
Bütünleşik STEM eğitimi modelleri
Eğitim programlarının bütünleştirilmesi fikri, eğitimcilerin gerçek hayat ile ilgili problemlerinin ayrı ayrı disiplinlere bölünemeyeceğini fark etmeleriyle ortaya çıkmıştır. Dewey’in (1931) disiplinlerin ayrık olmaması ... -
Çocuklar için felsefe (P4c) eğitiminin ortaokul öğrencilerinin bilimsel sorgulamaya yönelik görüşlerine ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişimine katkısı: Bir karma yöntem araştırması
Türksoy, Nazmi (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2020)Bu araştırma Çocuklar İçin Felsefe (P4C) eğitiminin ortaokul öğrencilerinin bilimin doğasına, bilimsel kavramlara, bilim araştırmaya yönelik düşüncelerine ve eleştirel düşünme becerilerine etkisini ve öğrencilerin uygulamaya ... -
Developing biomimicry STEM activity by querying the relationship between structure and function in organisms
Gencer, Ayşe Savran; Doğan, Hilmi; Bilen, Kadir (Mehmet Tekerek, 2020)The theme that structure determines function is one of the most significant cornerstones in understanding natural sciences. On the other hand, recently revised science curriculum in Turkey has emphasized science and ... -
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin mesleki tükenmişlikleri ile öğretim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Ercan, Orhan; Bilen, Kadir; Doğruluk, Sıddık (2016)Bu araştırmanın amacı, Kahramanmaraş il merkezinde bulunan Milli Eğitime bağlı resmi eğitim kurumlarında görev yapan fen ve teknoloji öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile 2012'de yenilenen öğretim programı ... -
Ortaokul öğrencilerinin STEM'e karşı tutumları ve mühendisliğin doğasına yönelik görüşleri
Gök, Nurettin (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin STEM'e karşı tutumları ve mühendisliğin doğasına yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmaya Antalya ili Gazipaşa ilçesindeki altı devlet ortaokulunda öğrenim gören 5, ... -
Özel yetenekli bireylerle gerçekleştirilen STEM çalışmalarının bibliyometrik analizi
Akcan, Nihat (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu araştırmada Web of Science veri tabanından 1 Ocak 2001-18 Şubat 2023 yılları arasındaki özel yetenekli bireyler ile gerçekleştirilen STEM çalışmaları ile ilgili üretilen İngilizce 105 tane makaleye ulaşılmış ve elde ... -
Science and engineering implementation: A case study on edible and renewable car activity
Araştırmada öğrencilerin ortaokul fen bilimleri, matematik, teknoloji ve tasarım dersi kazanımlarını birlikte deneyimlemelerine olanak sağlayan Yenilebilir ve Yenilenebilir Araba Yarışması etkinliği uygulanmıştır. Çalışmada ... -
Sosyobilimsel konuların Sokratik sorgulama yoluyla öğretilmesinin BİLSEM öğrencilerinin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerine etkisi
Aktaş, Mustafa (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırma; Sokratik sorgulama temelli etkinliklerin, BİLSEM öğrencilerinin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerine etkisini, Sokratik sorgulama atölyesine yönelik öğrenci görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. ... -
STEM eğitimi uygulamalarının okul öncesi dönemde yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi
Şimşek, Vildan (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi,Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada okul öncesi döneme yönelik hazırlanan STEM eğitimi uygulamalarının okul öncesine devam eden 5 yaş grubundaki çocukların yaratıcılık ve eleştirel düşünme becerilerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. ... -
STEM etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına, problem çözme becerilerine, bilimsel yaratıcılıklarına, motivasyonlarına ve tutumlarına etkisi
Kurtuluş, Muhammed Akif (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) temelli Lego etkinliklerinin ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarına, problem çözme becerilerine, STEM tutumlarına, fen öğrenmeye ... -
Tendencies of comprehension and acceptance of theory of evolution: A study involving students from the faculties of education and theology
Bilen, Kadir; Ercan, Orhan (IJESE, 2016)The current study aimed to identify the views of students from the Faculty of Education and the Faculty of Theology from the University of Kahramanmaras Sutcu Imam regarding their comprehension and acceptance of the theory ... -
Using action research based on the predict-observe-explain strategy for teaching enzymes
Bilen, Kadir; Özel, Murat; Köse, Sacit (Mehmet Tekerek, 2016)The science laboratory course is one of the important courses that preservice science students take in their science education programs. The purpose of this study is to investigate the impact of an action research based ...