Açıkgöz, Ziya CibaliTüfek, M. TahaTaş, Serkan2023-05-262023-05-262022https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/515136/covid-19un-fizyoterapistlerin-egitim-aktiviteleri-uzerine-etkisi-kesitsel-calismahttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2175Amaç: Koronavirüs hastalığı-2019 [coronavirus disease-2019 (COVID- 19)] pandemisinin en çok etkilediği alanlardan birisi de eğitim aktiviteleridir. Bu çalışmanın amacı, COVID-19 pandemisi sürecinde fizyoterapistlerin eğitim aktivitelerindeki değişimleri belirlemektir. Fizyoterapistlerin, COVID-19 pandemisi öncesi ve sonrasında kongrelere/kurslara/konferanslara ortalama katılım sayıları ve süreleri sorgulandı. Bununla birlikte e-öğrenme etkinlikleri yoluyla öğrenmenin, yüz yüze öğrenme etkinliklerine kıyasla en önemli avantaj ve dezavantajları da sorgulandı. Gereç ve Yöntemler: Değerlendirme anketi, aktif olarak çalışan fizyoterapistlere Google Formlar kullanılarak iletildi. Katılımcılara araştırmacıların yakın çevresi vasıtasıyla ve Türkiye Fizyoterapistler Derneği eposta ağı kullanılarak ulaşıldı. Çalışma, pandemi döneminde aktif olarak çalışan 21-55 yaş aralığında 158 (111 kadın, 47 erkek) fizyoterapistin katılımıyla gerçekleşti. Bulgular: Bireylerin COVID-19 pandemisinden itibaren pandemi öncesine göre kongrelere/kurslara/konferanslara ortalama katılım sayısında istatistiksel olarak anlamlı bir azalma gösterdiği belirlendi (p<0,001). Bireylerin COVID-19 pandemisi sırasında pandemi öncesine göre ortalama olarak meslekle ilgili katıldıkları yüz yüze eğitim etkinliklerine katılım sürelerinde de istatistiksel olarak anlamlı bir azalma olduğu tespit edildi (p=0,004). E-öğrenme etkinlikleri yoluyla öğrenmenin, yüz yüze öğrenme etkinliklerine kıyasla en önemli avantajları olarak; katılımcıların %58,2’si “yüz yüze öğrenme imkânı bulamayan kişilere e-öğrenme yoluyla erişebilmek”, %51,9’u “mesleki eğitim giderlerinin azalması” olduğunu belirtti. E-öğrenme materyalleri yoluyla öğrenmenin en önemli dezavantajları olarak; katılımcıların %66,5’i “klinik uygulamalar içeren eğitimlerin pratik edilmesindeki sınırlılıklar”, %52,5’i de “eğitimleri için gerekli teknolojik olanaklara bireylerin bir kısmının erişememesi” olduğunu belirtti. Sonuç: COVID-19 pandemisi birçok aktivitede ve alışkanlıklarda farklılıklara yol açtığı gibi fizyoterapistlerin mesleki eğitim alışkanlıklarında, eğitimlere katılımlarında ve eğitim platformları/yöntemlerinde de değişikliklere neden olmaktadır. Yeni normal döneminin fizyoterapistlerin eğitim aktivitelerinde önemli değişikliklere sebep olabileceği ve eğitimlerin sürdürülme yöntemleri, süreleri ve şekilleri açısından bazı yeni alışkanlıklar oluşturabileceği düşünülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessCOVID-19SanalE-öğrenmeFizyoterapistMesleki GelişimVirtualE-learningPhysiotherapistProfessional DevelopmentCOVID-19’un Fizyoterapistlerin Eğitim Aktiviteleri Üzerine Etkisi: Kesitsel ÇalışmaArticle10.5336/healthsci.2021-8545572445455