Kılıç, İlkerSeçilmiş, Cihan2022-10-182022-10-182022https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2479705https://hdl.handle.net/20.500.12868/1908Son yıllarda sosyal medya temel pazarlama araçlarından biri haline gelmiştir. Özellikle turistik ürünlerin pazarlanmasında seyahat acentaları sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmakta ayrıca turizm işletmeleri de sosyal medya fenomenleri ile ortaklıklar kurmaktadır. Araştırmada “Turistler seyahat acentasına mı yoksa sosyal medya fenomenine mi güvenir?” sorusunun Uyaran-Süreç-Tepki (UST) teorisi üzerine inşa edilmiş model kapsamında cevaplanması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, Türkiye'de en az bir seyahat acentası ve seyahat fenomeninin sosyal medya hesabını takip eden 286 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, seyahat acentası ve seyahat fenomeni aracığıyla bilgi aramanın, acentaya ve fenomene karşı geliştirilen güveni ve seyahat niyetlerini olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Ek olarak acentaya karşı geliştirlen güven seyahat niyetini olumlu yönde etkilerken seyahat fenomenine karşı geliştirilen güven duygusunun seyahat niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi tespit edilememiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Medya PazarlamasıSeyahat FenomenleriSeyahat AcentalarıSeyahat NiyetiUyaranSüreç-Tepki TeorisiHangisine Güvenirim? Sosyal Medya Influencer’ları mı Seyahat Acentaları mı? Uyaran-Süreç-Tepki (Stimulus-Organism-Response) TeorisiArticle10.29023/alanyaakademik.11412746329292941