Yaman Yılmaz, Ceren2022-10-182022-10-182022https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2217415https://hdl.handle.net/20.500.12868/1889Bu çalışma, İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı’na (Organisation for Economic Co-operationand Development -OECD) mensup 38 ülkenin temel eğitim göstergeleri bakımından çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemleri ile incelenmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda, küme içi yüksek homojenlik, kümeler arası yüksek heterojenlik sağlayan kümeleme analizi ve haritalandırma imkânı sunan çok boyutlu ölçekleme analizi tercih edilmiştir. Analizler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) v.25 ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonucunda temel eğitim göstergeleri bakımından birbirine benzeyen ve farklılık gösteren ülkeler tespit edilmiş ve sonuçlar karşılaştırmalı biçimde incelenmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇok Değişkenli İstatistiksel AnalizEğitim GöstergeleriOECDÇok Boyutlu ÖlçeklemeOECD Ülkelerinin Eğitim Göstergeleri Bakımından Çok Değişkenli İstatistiksel Analizler ile İncelenmesiArticle10.29023/alanyaakademik.10641726325832597