Asiltürk, Ayşe2022-10-032022-10-032021https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1504975https://hdl.handle.net/20.500.12868/1783Dijital dönüşüm kavramının halen birçok işletme için yeni ve anlaşılmaya muhtaç bir kavram olduğu ileri sürülebilir. Yerli ve yabancı literatürde dijital dönüşüm üzerine gerçekleştirilen birçok araştırma bu belirsizliği gidermeye yönelik bulgular ve öneriler sunmaktadır. Bu çalışmada işletmeler açısından dijital dönüşüm ve dijital olgunluk kavramlarının sorgulanması ve bu bağlamda literatürdeki bazı dijital dönüşüm modellerine ait boyut ve özelliklerin incelenmesi amaçlanmıştır. Dijital dönüşüm, sadece işletmeleri tekil olarak değil, sektörleri ve sonuç olarak toplamda ekonomiyi de yeniden şekillendirmektedir. İncelenen dijital dönüşüm modelleri, işletmelerin dijital teknolojilere tepkilerinin farklılaşabileceğini göstermektedir. Dijital olgunluk kavramı, statik bir anlama sahip değildir. İşletme, “hem güçlü bir dijital altyapıya sahip olduğunda hem de stratejik bir iş avantajı için bu altyapıdan nasıl yararlanacağını iyi anladığında” en yüksek olgunluk düzeyine ulaşabileceği ileri sürülmektedirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessDijital DönüşümDijital OlgunlukDijital Olgunluk Modelleriİşletmelerİşletmelerde Dijital Dönüşüm Yönetiminde Nihai Hedef: Dijital OlgunlukArticle10.29023/alanyaakademik.85930052647669