Uygun, TuğbaGüven, Hakan2025-09-182025-09-1820252025https://hdl.handle.net/20.500.12868/2625Araştırmanın amacı matematik öğretmen adaylarının matematik öğrenme alanlarına ilişkin metaforik algılarının belirlenip, karşılaştırılmasıdır. Araştırmada fenomenolojik (olgu-bilim) desen tercih edilmiştir. Bu kapsamda Akdeniz Bölgesi’ndeki YÖK’e bağlı bir devlet üniversitesinde 2023-2024 eğitim-öğretim yılında 1., 2., 3. ve 4. sınıfa kayıtlı 25’er matematik öğretmen adayı olmak üzere toplam 100 matematik öğretmen adayı araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışmada farklı sınıf düzeyinde eğitim gören eşit sayıda matematik öğretmen adayları tercih edilmiş ve bu öğretmen adayları not ortalamaları çeşitlilik oluşturacak şekilde belirlenmiştir. Bu doğrultuda araştırmada maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan anket soruları yöneltilmiştir. Veri toplama aracından elde edilen bulgular içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda tema-kod tablosu oluşturulmuştur. Araştırma sonucu ortaya çıkan bulgular ışığında ‘‘eğlence’’, ‘‘çeşitlilik’’, ‘‘sonsuzluk’’, ‘‘parça-bütün ilişkisi’’, ‘‘belirsizlik’’, ‘‘düzenlilik’’, ‘‘değişken’’ ve ‘‘ilişki’’ gibi temalar öne çıkmıştırThe objective of the present study is to ascertain and compare the metaphorical perceptions of pre-service mathematics teachers regarding mathematics learning domains.The study employed a phenomenological design. The study population comprised 100 pre-service mathematics teachers and 25 mathematics teachers enrolled in the first, second, third, and fourth grades during the 2023-2024 academic year at a state university affiliated with YÖK in the Mediterranean Region. In the study, an equal number of pre-service mathematics teachers studying at different grade levels were selected, and their grade point averages were determined to create diversity. Maximum diversity sampling was employed in the study.The study group was administered a questionnaire prepared by the researcher.The findings obtained from the data collection tool were analyzed by content analysis.A theme-code table was created in line with the findings obtained from the research. The findings of the research revealed that themes such as "fun," "diversity," "infinity," "part-whole relationship," "uncertainty," "regularity," "variable," and "relationship" emerged as prominent.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatematik öğretmen adaylarımetaforöğrenme alanlarıMathematics teacher candidatesmetaphorlearning domains.Matematik öğretmen adaylarının matematik öğrenme alanlarına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesi ve karşılaştırılmasıDetermining and comparing the metaphorical perceptions of mathematics teacher candidates regarding mathematics learning domainsMaster Thesis925702