Okul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi etkinliğine yönelik görüşlerinin incelenmesi
Özet
Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin alan gezisi etkinlikleri hakkındaki görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Erzurum İli merkezindeki anaokulu ve anasınıflarında görev yapan 30 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniğine göre çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin çoğunlukla tiyatro, sinema ve müze gibi mekanlara gezi düzenledikleri, alan gezisi etkinliklerinin çocukların deneyimleyerek öğrenme, kalıcı öğrenme, eğlenerek öğrenme gibi akademik becerilerine yönelik yararları olduğunu belirttikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin alan gezisi etkinlikleri kapsamında çoğunlukla maddi sorunlar, güvenlik endişesi, hastalık endişesi ve etkinliğin gereksiz bulunması gibi ailesel nedenlerden kaynaklı sorunlar yaşadıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin gezi düzenlenecek alanları belirlerken gezi düzenlenecek alanın güvenli ve ulaşımının kolay olması, çocuklara yönelik eğitici, eğlenceli, ilgi çekici, gelişim düzeyine uygun olması gibi kriterleri göz önünde bulundurdukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin gezi öncesinde gezi planı hazırlama, çocuklarla gidilecek yerin özellikleri hakkında sohbet etme, çocuklara uyulması gereken kurallar hakkında bilgi verme, çocuklarla gezinin amacı hakkında konuşma gibi etkinlikler yaptıkları belirlenmiştir. Diğer taraftan gezi esnasında öğretmenlerin çoğunluğunun herhangi bir etkinlik yaptırmadığı, gezi sonrasında çoğunlukla çocuklarla etkinlik yapmadan sadece sohbet ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. This study was conducted to examine the views of preschool teachers about field trip activities. In this study, a case study of qualitative research methods was used. The study group of the study was composed of 30 preschool teachers working in central kindergarten in Erzurum province in 2016-2017 academic year. In the study, semi-structured interview form was used as data collection tool. The data were analyzed according to the content analysis technique. At the end of the research, among the places where teachers had field trip activities, theater, cinema and museum were the most visited places, it was concluded that field trip activities indicate that children have academic skills such as experiential learning, permanent learning, entertaining learning. It was found that the teachers experienced problems due to family reasons such as financial problems, security concerns, illness anxiety and unnecessary activity. When determining the areas to be organized, it was determined that the area to be organized for the trip was safe and easy to access, educational, fun, interesting and appropriate for the children. It was determined that the teachers made activities such as preparing a trip plan before the trip, talking about the characteristics of the place to go with children, giving information about the rules to be followed, talking about the purpose of the trip with the children. On the other hand, during the field trip, it was concluded that the majority of the teachers did not take any activities and mostly talked with the children after the trip.
Kaynak
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları DergisiCilt
14Sayı
20Bağlantı
https://doi.org/10.26466/opus.571498https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnM01qRXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12868/922