Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Hi?Lmi?
dc.contributor.authorGencer, Ayşe Savran
dc.contributor.authorBilen, Kadir
dc.date.accessioned2021-02-19T21:28:53Z
dc.date.available2021-02-19T21:28:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpRMU9Ea3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/873
dc.description.abstractAraştırmada öğrencilerin ortaokul fen bilimleri, matematik, teknoloji ve tasarım dersi kazanımlarını birlikte deneyimlemelerine olanak sağlayan Yenilebilir ve Yenilenebilir Araba Yarışması etkinliği uygulanmıştır. Çalışmada bir fen, teknoloji, mühendislik ve matematik uygulaması olarak mühendislik tasarım döngüsü kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu bir devlet ortaokulunda 7. sınıfta öğrenimlerini sürdüren beş kız yedi erkek öğrenciden oluşmuştur. Sınıf dışı etkinlik olarak beş günde her gün iki ders saati olmak üzere toplam on saat olarak gerçekleştirilen bu çalışmada, nitel desenlerden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve yansıtıcı açık uçlu sorular ile elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Öğrencilerin performansları Yenilebilir ve Yenilenebilir Araba Yarışması Dereceli Puanlama Anahtarı ve Akran Değerlendirme Dereceli Puanlama Anahtarı ile ölçülmüştür. Araştırma sonucunda öğrenciler malzeme temini ve takım çalışmasındaki güçlükleri belirtseler de, etkinliğin eğlenceli olduğunu, bilim ve mühendislik uygulamaları arasındaki benzerlik ve farklılıklara ilişkin fikir edindiklerini, mühendislik tasarım döngüsünü uygulamaktan hoşlandıklarını ifade etmişlerdiren_US
dc.description.abstractThe Edible and Renewable Car Contest activity that would allow students to experience objectives of secondary school science, mathematics, technology, and design courses was conducted in this study. An engineering design cycle was implemented. The research group consisted of five female and seven male students in the 7th grade. A case study was used as a qualitative research design. Semi-structured interviews and reflective open-ended questions were analyzed by descriptive analysis. The performances of the students were evaluated with Edible and Renewable Car Activity Rubric and Peer Assessment Rubric. Data analysis revealed that even though the students expressed the view that they had difficulty in team work and material supply, they expressed that the activity was fun, they had an idea about the similarities and differences between science and engineering practices, and also they enjoyed applying the design cycleen_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleScience and engineering implementation: A case study on edible and renewable car activityen_US
dc.title.alternativeFen ve mühendislik uygulaması: Yenilebilir ve yenilenebilir araba yarışması etkinliği üzerine bir durum çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜen_US
dc.contributor.institutionauthor0-belirlenecek
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.relation.journalAraştırma Temelli Etkinlik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster