Teknolojik yeniliklerin bankacılık hizmetlerine etkisi: Türk bankaları üzerinde bir değerlendirme
Abstract
Teknolojinin getirdiği yenilikler çeşitli sektörlerle birlikte bankacılık sektörünü de etkilemiştir. Sektörde rekabetin artmasıyla birlikte teknolojik yenilikler bankaların stratejilerinin önemli bir parçası olmuştur. Mevcut bankacılık işlemlerinin kolaylaşmasını sağlayan çeşitli uygulamalar müşteri açısından işlem kolaylığı ve zaman tasarrufunun yanı sıra, bankalar açısından mevcut şube ve personele olan ihtiyacın azalması gibi birtakım avantajları da beraberinde getirmektedir. Bu noktadan hareketle, teknolojik yeniliklerin ve bu yenilikler sonucu ortaya çıkan elektronik dağıtım kanallarının bankacılık hizmetlerine olan etkilerini incelemeyi amaçlayan bu çalışma ortaya çıkmıştır. Bankacılık sektöründe çalışan 246 personelin katılımıyla gerçekleştirilen anket çalışmasının bulguları değerlendirilmiştir. The innovations brought by technology have affected the banking sector along with various sectors. With the increasing competition in the sector, technological innovations have become an important part of the strategies of banks. Various applications that facilitate the existing banking transactions bring some advantages such as the ease of transactions and time savings for the customer, as well as the decrease in the need for existing branches and personnel for banks. From this point of view, this study aimed to examine the effects of technological innovations and the electronic distribution channels that arise as a result of these innovations on banking services. The findings of the survey conducted with the participation of 246 employees working in banks.
Source
Alanya Akademik BakışVolume
4Issue
2URI
https://doi.org/10.29023/alanyaakademik.659189https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpVMU9USTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12868/756