Güncel Gönderiler: TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
Toplam kayıt 766, listelenen: 241-260
-
Yeni Ekonomi Sosyolojisinde Sosyal Yapı: Eleştirel Gerçekçi Bir Kritik
(2022)Bu çalışmanın amacı; iktisat bilimini toplumla olan bağını kopardığı gerekçesiyle eleştiren ve bu bağı tekrar kurduğunu iddia eden Yeni Ekonomi Sosyolojisinin, sosyal yapı ontolojisinin yetersiz olduğunu ileri sürmektir. ... -
Bilgilendirici Broşür Uygulamasının Travmatik Diş Yaralanmaları Hakkında Ilkokul Öğretmenlerinin Bilgi Seviyesine Etkisinin Değerlendirilmesi
(2021)Çalışmamızın amacı Alanya bölgesindeki ilkokul öğretmenlerinin travmatik diş yaralanmasında acil durum yönetimi konusunda bilgi düzeylerini belirlemek ve bilgilendirici broşürün etkinliğini değerlendirmektir.Bu çalışmaya, ... -
The Effect Of Rapid Maxillary Expansion On The Airway Dimension In Skeletal Class II Treatment
(2021)To examine the changes in pharyngeal airway dimension and hyoid bone position with the effect of rapid maxillary enlargement during the treatment of skeletal Class II malocclusion with functional appliances.Patients with ... -
Otel İşletmelerinde Dış Kaynak Kullanımı: TOPSIS Yöntemi ile Bir Uygulama
(2020)Dış kaynak kullanımı turizm işletmeleri için temel faaliyetlerine odaklanmaları açısından önem taşımaktadır. Sahip olduğu önem açısından hangi hizmetlerin dış kaynak kullanımı ile temin edileceğinin belirlenmesi stratejik ... -
Turizm İşletmelerinde Sorumluluk Sigortası Seçimi Kriterlerinin Belirlenmesi
(2020)İnsanlık tarihinde risk, belirsizlik gibi bilinmezlik içeren kavramlar sürekli var olmuş ve bireylerin karar vermelerinde bu unsurların varlığı zorluk teşkil etmiştir. İnsanlar, kendilerini risklere karşı koruyabilme ... -
Aşırı Turizm Kapsamında Trıpadvısor Yorumları Üzerine Nitel Bir İnceleme: Salda Gölü Örneği
(2020)Seyahat etmek, yüzyıllar boyunca popüler bir etkinlik olarak görülmüştür ve halen de bu özelliğini korumaktadır. Turizm, dünyadaki en büyük ve en hızlı büyüyen sektörlerden biri olarak sağladığı ekonomik getiriyle beraber ... -
Analysing Food Image Branding of Turkey From Instagram Social Media Platform
(2021)The main purpose of this study is to discover the most popular foods in Turkish cuisine by analysing user-generated content (UGC) and analysing Instagram posts to determine the most popular themes within a gastronomical ... -
Turistik Ürün Olarak Yerel Mutfağın Turist Tiplerinin Seyahat Motivasyonu ve Seyahat Deneyimlerine Etkisi Üzerine Bir Değerlendirme
(2021)Literatürde her ne kadar turistler sınıflandırılsa da turist tipleri ile yerel mutfağın turistik ürün olarak ilişkisinin, yerel mutfağın turist tiplerinin seyahat kararları ve deneyimlerine etkisinin ayrıntılı olarak ele ... -
Aşçılık Programı Öğrencilerinin Mesleklerine Yönelik Metafor Algıları ve Mutfak Departmanında Kariyere Yönelik Düşünceleri
(2021)Çalışmanın amacı aşçılık programında eğitim alan öğrencilerin meslek algılarının metaforlar yolu ile değerlendirilmesi ve sektörde kariyer yapma ve yapmama düşüncelerinin altında yatan nedenlerin ortaya konulmasıdır. ... -
Alanya Turizm Çalışmaları Üzerine Bibliyometrik Bir Analiz
(2022)Türkiye’nin ilk kitle turizmi destinasyonu olarak değerlendirilen Alanya; 1980’lerden günümüze dönemsel krizlerle karşılaşsa da günümüzde turistik anlamda önemini korumakta, Antalya’ya gelen turist sayısının yaklaşık üçte ... -
İşletmelerde Değeri Etkileyen Faktörler1
(2016)İşletmeler, yoğun rekabet koşullarında varlıklarını devam ettirebilmek için birçok strateji uygulamak durumunda kalmaktadır. Bu stratejiler arasında halka açılma, özelleştirme, birleşme ve satın almalar, kredi çekme, portföy ... -
The Effect of Emotional Labor on Work Alienation: A Study at Hotel Businesses
(2018)The main purpose of this study is to determine the levels of emotional labor andwork alienation of hotel employees and to detect the causal relationship between thesetwo concepts. For this purpose, a field research was ... -
Empirical Study on the Determinants of Social Media Adoption By Turkish Small And Medium Enterprises
(2018)Social media has become a major issue for companies. Nonetheless, few studiesspecifically researched the determinants of social media adoption and the barriersagainst it, at a small and medium entreprises (SMEs) level ... -
İhracatta En Çok Kullanılan Müşteri Bulma Yöntemlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
(2018)Firmalar, dış satım amacıyla farklı metotlar kullanmaktadır. Bu makale ile dışsatım yapan firmaların uluslararası piyasalarda alıcı edinmek için ne tür metotlarseçtikleri belirlenmiştir. İzmir ilinde bulunan küçük ve orta ... -
Sektör farkındalığında etik değerlerin gelişimi
(2019)Amaç – Etik değerlerin kurumun içsel ve dışsal çevre bileşenleri üzerindeki etkisi, bu değerlerinkurum, grup ve birey düzeyindeki davranışlarda yönlendiriciliğine dikkatleri çekmektedir.İşletmelerde söz konusu düzeylerde ... -
Alanya Belediyesi Hizmet Birimlerinin Maliyet Etkinliği: Veri Zarflama Analizi Uygulaması
(2020)Amaç – Türkiye’nin en büyük nüfus yoğunluğuna sahip ilçe belediyelerinden birisi olan AlanyaBelediyesinin 14 alt hizmet birimine yönelik vatandaş memnuniyeti, hizmet birimin etkinliği vemaliyet etkinliği olmak üzere üç ... -
Örgütsel Adalet ve Örgütsel Güvenin İşe Adanmışlık Üzerindeki Etkilerinin Belirlenmesi: Alanya Belediyesi Çalışanları Üzerine Bir Araştırma
(2020)Amaç – Bu çalışmanın temel amacı örgütsel adalet ve örgütsel güvenin işe adanmışlık üzerindekietkilerinin belirlenmesidir.Yöntem – Araştırmada örgütsel adalet algısının belirlenmesinde Niehoff ve Moorman (1993)’ıngeliştirmiş ... -
Sigortacılık Sektörünün Güncel Sorunlarına Yönelik İlişkisel Pazarlama Uygulamaları Ekseninde Çözüm Önerileri
(2022)Amaç – Sigorta şirketleri temel risk yönetim aracı olarak ekonomik büyümede önemli bir roloynamaktadır. Bireysel olarak üstlenilemeyecek boyuttaki hasarların sigortacılık sistemi ilekarşılanması ve ortaya çıkması muhtemel ... -
Örgütsel Adaletin İş Performansı Üzerine Etkisi: Fırın Çalışanları Üzerine BirAraştırma
(2022)Amaç - Araştırmada fırın çalışanlarının algıladıkları örgütsel adaletin iş performanslarına etkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Yöntem - Mayıs 2017-Ekim 2017 tarihleri arasında anketler aracılığıyla gerçekleşen veri ... -
The Effect of Social Media Tools’ Effectiveness at the Purchasing Process on Consumer Behavior: Mediating Role of the Generations
(2022)Purpose - The primary purpose of the study is to determine the relationship between social media tools’ effectiveness at the purchasing process and consumer behavior in social media before and after the purchase. Another ...