Turizm sektöründe yalın hizmet
Özet
Turizm iş kolu günümüzde olduğu gibi gelecekte de maliyetleri düşürme ve iç
yapılarının etkililiklerini arttırma zorluklarıyla karşılaşacaktır. Son yıllarda gelişme
gösteren Turizm ve Otel endüstrisi ekonomik şartların kötüleşmesi ve içinde
bulundukları zor durumlardan sonraki zamanlara odaklanmaktadır. Konaklama
sektöründe faaliyette bulunan firmalar gelecekte önceki dönemlerde elde ettikleri
kazançlardan daha az kazanacaklardır. Endüstri yıllardır modern yöntem ve araçları
başarılı bir şekilde kullanarak verimlilik ve etkililiği optimize ederek hizmet kalitesini
arttırmaktadır. Endüstriyel ortamlarda verimliliği arttırmak için uygulanan
yöntemlerden bazıları “Yalın yönetim teknikleri” olarak anlatılmaktadır.
Bu araştırmada bazı Yalın yönetim tekniklerinin konaklama sektöründe
uygulanma düzeylerinin belirlenerek incelenmesi ve yorumlanması amaçlanmıştır.
Hazırlanan tez çalışmasında Yalınlık, Yalın üretim ve Yalın yönetim teknikleri
literatürde kullanıldığı gibi birbiriyle aynı anlamda kullanılmıştır. Tourism industry will face to decrease costs and improve operational
effectiveness in the future. In the last decades Tourism and Hospitality sectors have
been focusing to eleminate the dificulties of economic conditions. Hospitality firms will
earn lesser in the future. Manufacturing industry are successfully using modern tools
and techniques while optimizing productivity and efficiency to increase service quality.
Some of the techniques which are using in the industry to increase productivity calling
as “ Lean Management Techniques”.
Aim of this research is identification and investigation degree of leanness of the
hospitality firms in the tourism sector which are involved of the research. In this thesis
Leanness, Lean Manufacturing and Lean Management Techniques used same meaning
like used in the literature.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [240]