dc.contributor.advisor | Çetinsöz, Burçin Cevdet | |
dc.contributor.author | Kıldırgıcı, Özge | |
dc.date.accessioned | 2024-09-03T14:12:41Z | |
dc.date.available | 2024-09-03T14:12:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | en_US |
dc.date.submitted | 2024-01-31 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/2459 | |
dc.description.abstract | Günümüzde çevre sorunlarına yönelik artan farkındalık ve çevre dostu ürünlere
yönelik tüketici talebi nedeniyle, son yıllarda “yeşil” kelimesinin pazarlama sektöründe
kullanımının arttığı görülmektedir. Küresel rekabet ortamında farklı pazarlama
stratejilerinin gerekliliğinden dolayı bu araştırmada, destinasyonlarda yeşil marka
belirleyicilerinin tüketici temelli yeşil destinasyon marka değerine etkisi ve tüketici
temelli yeşil destinasyon marka değerinin turist tutumlarına etkisini belirlemek
amaçlanmıştır. Bu çalışmada turistik bir şehir olan Alanya’nın destinasyon olarak
çevreye duyarlı bir yeşil marka imajı oluşturup oluşturmadığı ve tüketici tutumlarını
nasıl etkilediği araştırılmıştır. Araştırma Alanya ilçesini ziyaret eden yabancı turistler
üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 2023 yılında Alanya’ya yönelik uluslararası
seyahatlerin yoğunlaşmaya başladığı Mart - Haziran ayları içinde 675 yabancı turiste
İngilizce olarak anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. Araştırmada müşterilerin
demografik özelliklerini betimleyen frekans ve yüzde dağılımı, bağımlı ve bağımsız
değişkenleri betimleyen aritmetik ortalama, standart sapma değerleri, doğrulayıcı faktör
analizi ve yapısal eşitlik modellemesi uygulanmıştır. Araştırmada tüketicilerin
algıladıkları destinasyonun yeşil marka memnuniyetinin, tüketici temelli yeşil
destinasyon marka değerine etkisinin olduğu ve tüketici temelli yeşil destinasyon marka
değerinin, yeşil destinasyona karşı turistlerin tutumlarını anlamlı ve pozitif olarak olarak
etkilediği belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In recent years, due to the increasing awareness of environmental problems and
consumer demand for environmental friendly products, it is observed that the use of the
word “green” in the marketing sector has increased. Due to the necessity of different
marketing strategies in a global competitive environment, the aim of this research is to
determine the effect of green brand determinants on consumer-based green destination
brand equity in destinations and the effect of consumer-based green destination brand
equity on tourist attitudes. In this study, it was investigated whether Alanya, which is a
touristic city, creates an environmentally sensitive green brand image as a destination
and how it affects consumer attitudes. The research was carried out on foreign tourists
visiting Alanya area. This research cosists of data which was collected by survey
method in English language for 675 foreign tourists in the year of 2023, between the
months of March and June when international trips to Alanya started to intensify.
Frequency and percentage distribution describing the demographic characteristics of
consumers, arithmetic means describing dependent and independent variables, standard
deviation values, confirmatory factor analysis and structural equation modelling were
applied. In the research, it was determined that the green brand satisfaction of the
destination perceived by consumers, significantly and positively affects to the
consumer-based destination green brand equity and consumer-based green destination
brand equity significantly and positively affects to the attitudes of tourists towards
consumer-based green destination brand equity | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yeşil Destinasyon Marka Değeri | en_US |
dc.subject | Destinasyon Yeşil Marka İmajı | en_US |
dc.subject | Destinasyon Yeşil Marka Güveni | en_US |
dc.subject | Destinasyon Yeşil Marka Memnuniyeti | en_US |
dc.subject | Turist Tutumu | en_US |
dc.subject | Green Destination Brand Equity | en_US |
dc.subject | Destination Green Brand Image | en_US |
dc.subject | Destination Green Brand Trust | en_US |
dc.subject | Destination Green Brand Satisfaction | en_US |
dc.subject | Tourist Attitude | en_US |
dc.title | Yeşil Destinasyon Marka Değerinin Turist Tutumları Üzerine Etkisi – Alanya Destinasyonu Üzerine Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of Green Destination Brand Equity on the Tourist Attitudes -Researching the Destination Alanya | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |