dc.contributor.advisor | Köse, Mücahit | |
dc.contributor.author | Demir, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2023-10-02T06:36:05Z | |
dc.date.available | 2023-10-02T06:36:05Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-01-02 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/2374 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı doğada STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin çevresel tutumlarına, bilimsel yaratıcılıklarına, yansıtıcı düşünme becerilerine, STEM meslek alan ilgilerine ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada yarı deneysel araştırma desenlerinden, ''ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu araştırma deseni'' kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın yapıldığı okulda öğrencilere Çevresel Tutum Ölçeği (ÇTÖ), Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği (BYÖ), Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği (PÇYYDBÖ), STEM Meslek Alanları İlgi Ölçeği (SMAİÖ) Mühendislik ve Fen Tutum Ölçeği ile Mühendis Ne İş Yapar? Ölçeği ve Mühendislik Nedir? ve Teknoloji Nedir? Ölçeği ile etkinlik öncesi ve sonrasında uygulanan kavram testleri uygulanmıştır. Çalışmaya toplamda 74 öğrenci katılmıştır. Seçmeli bilim uygulamaları dersini seçmiş öğrencilerden oluşmuş 2 sınıftan rastgele seçilen biri kontrol grubu olarak belirlenmiş ve uygulama yapılmamış, diğer sınıfta ise doğada STEM uygulamaları yapılmıştır. Doğada STEM uygulamaları 13 haftalık bir süreci kapsamıştır. 13 haftalık sürecin ilk haftası kontrol ve deney grubuna ön-testler uygulanmış, 11 haftasında, tamamı okul dışında doğal ortamda gerçekleştirilen STEM etkinlikleri yapılmış, 13. hafta ise her iki gruba son-testler uygulanmıştır. Araştırma sonunda ulaşılan bulgular değerlendirildiğinde, doğada yapılan STEM etkinliklerinin, 7. sınıf öğrencilerinin çevresel tutumlarına, bilimsel yaratıcılıklarına, yansıtıcı düşünme becerilerine, STEM meslek alan ilgilerine ve tutumlarına pozitif yönde etki ettiği belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Doğada STEM | en_US |
dc.subject | Çevresel Tutum | en_US |
dc.subject | Bilimsel Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Problem Çözme | en_US |
dc.subject | STEM in Nature | en_US |
dc.subject | Environmental Attitude | en_US |
dc.subject | Scientific Creativity | en_US |
dc.subject | Problem Solving | en_US |
dc.title | Doğada STEM etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin çevresel tutumlarına, bilimsel yaratıcılıklarına, yansıtıcı düşünme becerilerine, STEM meslek alan ilgilerine ve tutumlarına etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |