Türkiye'de Hayat Boyu Öğrenme Konusunda Yapılan Tezlerin Bibliyografik Değerlendirilmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı Türkiye’de hayat boyu öğrenme konusunda yapılan tezlerin incelenmesidir. Bu amaçla ulusal tez merkezinde hayat boyu öğrenme konusunda yer alan lisansüstü tezler incelenmiştir. Tez adında “hayat boyu öğrenme” ve “yaşam boyu öğrenme” anahtar kelimeleri aranarak ulaşılan 80 tane erişim izinli çalışma değerlendirilmeye alınmıştır. Doküman tarama yöntemi ile tezlerin yıl, anahtar kelime, yöntem, örneklem, veri toplama aracı, veri analiz yöntemleri bir Excel belgesine girilip, ardından analiz edilmiştir. Araştırmada yer alan bazı sonuçlar şu şekildedir: İlgili konuda yapılan ilk tezler 2007 yılına aittir. Çoğunlukla 2014-2018 aralığında çalışma yapılmıştır. Konu olarak daha çok dijital teknolojiler ve eğitim; yöntem olarak daha çok nicel; örneklem olarak daha çok öğretmen; veri toplama aracı olarak daha çok ölçek; analiz yöntemi olarak ise daha çok betimsel analiz yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırma sonuçlarında tezlerin yıllarına göre konu, yöntem ve örneklem gruplarının dağılımına yer verilmiştir. Bu araştırmanın hayat boyu öğrenme konusunda araştırmacılara ve uygulayıcılara yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
Kaynak
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE DergisiCilt
11Sayı
2Bağlantı
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1141162/turkiyede-hayat-boyu-ogrenme-konusunda-yapilan-tezlerin-bibliyografik-degerlendirilmesihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2270