dc.contributor.author | Erarslan, Ali | |
dc.contributor.author | Asmalı, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2023-06-15T14:16:11Z | |
dc.date.available | 2023-06-15T14:16:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/525122/video-izlemenin-yabanci-dil-ogrenme-surecinde-dinleme-becerisi-ve-kelime-ogrenme-uzerine-etkileri | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/2244 | |
dc.description.abstract | Teknolojideki son gelişmeler ve dil öğretim ve öğreniminde artan video kullanımı göz önüne alındığında, bu çalışma, video kullanımının öğrencilerin dinleme becerileri ve İngilizce öğretiminde kelime dağarcığı gelişimi üzerindeki etkisini incelemek için yapılan çalışmaların ana bulgularını araştırmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda, çeşitli araştırma veri tabanlarında indekslenmiş bilimsel dergilerde 2000-2020 yılları arasında yayınlanan 51 makale, ilgili anahtar kelimeler taranarak bulunmuştur. İçerik analizi ve sürekli karşılaştırma yöntemi kullanılarak analiz yapılmıştır. Video izlemenin dinleme becerileri üzerindeki etkisini dikkate alarak ‘öğrencilerin video izlemeye yönelik tutumları,’ ‘video izlemenin dinleme becerisi üzerindeki etkileri’ ve ‘dinleme becerisini geliştirmede altyazıların rolü’ gibi bazı ana temalar bulunmuştur. Kelime gelişimi ile ilgili, ‘video izlemenin kelime dağarcığı gelişimi üzerindeki etkileri’ ve ‘altyazıların kelime gelişimi üzerindeki etkileri’ temaları ortaya çıkarılmıştır. Bulgular, farklı alt yazı biçimlerinin öğrencilerin dinleme becerileri ve kelime dağarcığı gelişimi üzerindeki etkililiğini de ortaya koymuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.21764/maeuefd.826066 İ | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Video | en_US |
dc.subject | Dinleme Becerisi | en_US |
dc.subject | Kelime | en_US |
dc.subject | Altyazı | en_US |
dc.subject | Yabancı Dil Öğrenme | en_US |
dc.subject | Bütüncül | en_US |
dc.subject | Video | en_US |
dc.subject | Listening Skill | en_US |
dc.subject | Vocabulary | en_US |
dc.subject | Subtitle | en_US |
dc.subject | L2 Learning | en_US |
dc.subject | Integrative | en_US |
dc.title | Video İzlemenin Yabancı Dil Öğrenme Sürecinde Dinleme Becerisi ve Kelime Öğrenme Üzerine Etkileri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 58 | en_US |
dc.identifier.startpage | 601 | en_US |
dc.identifier.endpage | 623 | en_US |
dc.relation.journal | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Sosyal) | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |