dc.contributor.author | Köse, Mücahit | |
dc.date.accessioned | 2023-06-08T11:11:44Z | |
dc.date.available | 2023-06-08T11:11:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/521154/ortaokul-fen-bilimleri-ders-kitaplarinin-olcme-ve-degerlendirme-acisindan-incelenmesi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/2226 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında ortaokullarda fen bilimleri dersinde kullanılan ders kitaplarının ölçme ve değerlendirme açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada 5-8. sınıf fen bilimleri ders kitapları, ölçme değerlendirme teknikleri ile yenilenmiş Bloom taksonomisinin bilgi birikimi ve bilişsel süreç boyutları kapsamında analiz edilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yönteminin kullanıldığı araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından onaylanmış okullarda temel kaynak olarak kullanılan dokuz fen bilimleri dersi kitabı araştırma kapsamında incelenmiştir. Ders kitaplarında yer alan ünite sonu değerlendirme soruları ile ünite konu içeriklerinde yer alan sorular, ölçme değerlendirme teknikleri ve yenilenmiş Bloom taksonomisinin bilişsel süreç ve bilgi birikimi boyutları açısından analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre fen bilimleri ders kitaplarında geleneksel ölçme değerlendirme tekniklerine daha fazla yer verildiği görülmüştür. Fen bilimleri ders kitaplarında yer alan sorular yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel süreç boyutuna göre daha yüksek oranda hatırlama ve anlama düzeylerinde olduğu, bilgi birikimi boyutunda ise soruların daha çok olgusal ve kavramsal bilgi türünde olduğu tespit edilmiştir. Alternatif ölçme değerlendirme teknikleri fen bilimleri ders kitaplarında daha az oranda ve sınırlı çeşitte yer almıştır. Sınıf düzeyi arttıkça kitaplarda yer alan çoktan seçmeli türündeki soru sayılarının artış gösterdiği belirlenmiştir. Araştırmada fen bilimleri ders kitaplarında yer alan ölçme ve değerlendirme teknikleri ve Bloom taksonomisine göre soru niteliklerinin fen bilimleri öğretim programının benimsediği ölçme ve değerlendirme anlayışıyla uyumlu olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17556/erziefd.738444 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bloom Taxonomy | en_US |
dc.subject | Measurement and Evaluation | en_US |
dc.subject | Textbooks | en_US |
dc.subject | Bloom Taksonomisi | en_US |
dc.subject | Ölçme ve Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Ders Kitapları | en_US |
dc.title | Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Ölçme ve Değerlendirme Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 23 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 316 | en_US |
dc.identifier.endpage | 334 | en_US |
dc.relation.journal | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |