dc.contributor.author | Toker, Habibe | |
dc.contributor.author | Sevinç, Şerife | |
dc.date.accessioned | 2023-06-02T06:11:49Z | |
dc.date.available | 2023-06-02T06:11:49Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/427117/karikaturlerdeki-matematik-matematik-ogretmenleri-ve-ogrenciler | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12868/2207 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, matematiğin, matematik öğretmenlerinin ve öğrencilerin matematik içeriklikarikatürlerde nasıl yansıtıldığının ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusundabelirlenmiş olan İngilizce ve Türkçe içeriğe sahip beş internet sitesinden 75 farklı matematikkarikatürü nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi ile çekilmiş veincelenmiştir. Ulaşılan karikatürlerin düzenlenmesi ve içerik analizi süreçleri nitel veri analizprogramı olan MAXQDA (VERBI Software, 2018) yazılımında yapılmıştır. İçerik analizisürecinde karikatürler kodlanmış ve oluşturulan kodlardan kategoriler oluşturulmuştur.Çalışmanın bulguları, okuldaki matematiğin sadece aritmetik işlemlerden ibaret olarakkarikatürlere yansıdığını göstermektedir. Günlük yaşamda kullanılan matematik için isebireylerin bilgilerinin yetersiz olduğunu gösteren karikatürlere rastlanmıştır. Buna ek olarak,analiz edilen karikatürlerde öğretmenler çoğunlukla öğrenciyle doğrudan göz teması kuran veonları zorlayan konumda yer almaktadır. Matematik problemleri çözerken öğrencilerin endişeliyüz ifadeleri ile resmedildikleri görülmüştür. Genel olarak çalışmanın bulguları, (a)matematiğin yaşamı zorlaştırıcı; (b) matematik öğretmenlerinin öğrencileri özendirici değilbaskılayıcı; (c) öğrencilerin ise matematik problemlerinden dolayı endişeli olarak karikatürlereyansıdığını göstermiştir. Karikatürlerin görsel medyada ve sosyal medyada yaygın kullanımıdüşünüldüğünde, matematik içerikli karikatürlerde matematiğin ve onunla ilişkili diğer öğelerinnasıl sunulduğu önemlidir ve bu öğelerin olumlu tavır ve değerlerle sunumu önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.30964/auebfd.732238 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Matematik Karikatürleri | en_US |
dc.subject | Okuldaki Matematik | en_US |
dc.subject | Günlük Yaşamdaki Matematik | en_US |
dc.subject | Matematik Öğretmeni | en_US |
dc.title | Karikatürlerdeki Matematik, Matematik Öğretmenleri ve Öğrenciler | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | ALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 54 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 34 | en_US |
dc.relation.journal | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |