Karikatürlerdeki Matematik, Matematik Öğretmenleri ve Öğrenciler
Abstract
Bu araştırmada, matematiğin, matematik öğretmenlerinin ve öğrencilerin matematik içeriklikarikatürlerde nasıl yansıtıldığının ortaya konulması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusundabelirlenmiş olan İngilizce ve Türkçe içeriğe sahip beş internet sitesinden 75 farklı matematikkarikatürü nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yöntemi ile çekilmiş veincelenmiştir. Ulaşılan karikatürlerin düzenlenmesi ve içerik analizi süreçleri nitel veri analizprogramı olan MAXQDA (VERBI Software, 2018) yazılımında yapılmıştır. İçerik analizisürecinde karikatürler kodlanmış ve oluşturulan kodlardan kategoriler oluşturulmuştur.Çalışmanın bulguları, okuldaki matematiğin sadece aritmetik işlemlerden ibaret olarakkarikatürlere yansıdığını göstermektedir. Günlük yaşamda kullanılan matematik için isebireylerin bilgilerinin yetersiz olduğunu gösteren karikatürlere rastlanmıştır. Buna ek olarak,analiz edilen karikatürlerde öğretmenler çoğunlukla öğrenciyle doğrudan göz teması kuran veonları zorlayan konumda yer almaktadır. Matematik problemleri çözerken öğrencilerin endişeliyüz ifadeleri ile resmedildikleri görülmüştür. Genel olarak çalışmanın bulguları, (a)matematiğin yaşamı zorlaştırıcı; (b) matematik öğretmenlerinin öğrencileri özendirici değilbaskılayıcı; (c) öğrencilerin ise matematik problemlerinden dolayı endişeli olarak karikatürlereyansıdığını göstermiştir. Karikatürlerin görsel medyada ve sosyal medyada yaygın kullanımıdüşünüldüğünde, matematik içerikli karikatürlerde matematiğin ve onunla ilişkili diğer öğelerinnasıl sunulduğu önemlidir ve bu öğelerin olumlu tavır ve değerlerle sunumu önerilmektedir.
Source
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi DergisiVolume
54Issue
1URI
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/427117/karikaturlerdeki-matematik-matematik-ogretmenleri-ve-ogrencilerhttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2207
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Ortaokul öğrencilerinin okul yaşantılarına yönelik algıları, bilişsel esneklikleri ve matematik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yeşilgöz Şengün, Gizem (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Ortaokul öğrencilerinin okul ortamında karşılaştıkları durumlar ve bilişsel esneklikleri, eğitim sürecindeki başarıları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Olumlu okul deneyimleri ve bilişsel esneklik seviyelerinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik, kaygı, tutum ve algılanan öz düzenlemeler arasındaki ilişkinin incelenmesi.
Ergin, Gizem (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi,Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterliklerinin, kaygılarının, tutumlarının ve algılanan öz düzenlemelerinin aralarındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç kapsamında öğrencilerin matematik öz ... -
Gerçekçi matematik eğitiminin tamsayılarla işlemler konusunda öğrenci başarısına ve matematik tutumuna etkisi
Gübbük, Ezgi (Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı / Matematik Eğitimi Bilim Dalı, 2021)Bu çalışmanın amacı, Gerçekçi Matematik Eğitiminin tamsayılarla işlemler konusunda 7. sınıf öğrencilerinin başarılarına, matematik tutumuna etkisini incelemek ve GME yaklaşımına yönelik öğrenci görüşlerini belirlemektir. ...