Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSeban, Demet
dc.date.accessioned2023-05-26T08:06:57Z
dc.date.available2023-05-26T08:06:57Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/447559/gozden-gecirme-ve-donutun-2-ve-3-sinif-ogrencilerinin-oyku-yazma-basarilarina-etkisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2203
dc.description.abstractSüreç temelli yazma eğitimine göre yazma; planlama, taslak oluşturma ve gözden geçirmegibi sıralı adımlardan oluşur. Başarılı bir metin oluşturmaya süreç içerisindeki tümaşamaların etkisi olmasına karşın gözden geçirme basamağı önemli bir değişken olarakgörülmektedir. Bu çalışmanın amacı, süreç temelli yazma eğitiminin gözden geçirmebasamağında kullanın dönütün öğrencilerin öykü yazma başarılarına etkisini araştırmaktır.Süreç temelli yazma eğitimi esaslarına göre planlanmış bir yazma programı ile öğretimyapılan 29 öğrencinin hem 2. sınıfta hem de 3. sınıfta yazdıkları taslak ve bitmiş öykülerfikir, organizasyon, ses, kelime seçimi, cümlelerin akıcılığı ve dilbilgisi alanlarındaistatistiksel yöntemler kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin hem 2. hem de 3.sınıfta ilk yazdıkları taslak metinlerden ve değerlendirici dönüt aldıktan sonra düzelttiklerimetinlerden aldıkları toplam puanlar arasında anlamlı farklılık bulgulanmıştır.Öğrencilerin her bir kategoride de başarı gösterdikleri belirlenmiştir. Bu çalışmanınsonuçlarına göre, değerlendirici dönütün öğrencilerin yazılı anlatım becerilerini geliştirmekiçin etkin kullanımı önemlidir. Ayrıca, bu süreç erken yaşta öğrencilere yazdıkları metinlerideğerlendirebilme becerisi kazandıracaktır. Bu durum sonraki sınıflarda metin aracılığı iledüşüncelerini aktarma konusundaki başarılarına katkıda bulunacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.29299/kefad.834391en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProcess Oriented Writingen_US
dc.subjectRevisionen_US
dc.subjectWriting Storyen_US
dc.subjectSüreç Temelli Yazmaen_US
dc.subjectGözden Geçirmeen_US
dc.subjectÖykü Yazmaen_US
dc.titleGözden Geçirme ve Dönütün 2. ve 3. Sınıf Öğrencilerinin Öykü Yazma Başarılarına Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage276en_US
dc.identifier.endpage298en_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster