Ergenlerin Kimlik Gelişimi ile Akademik Güdülenme/Umudun İlişkisinde Psikolojik İhtiyaçların Aracı Rolü
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2021Yazar
ALKÜ, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmanın amacı ergenlerdeki kimlik gelişimi ile akademik motivasyon ve umut düzeyleri arasındaki ilişkilerinde temel psikolojik ihtiyaçların aracı rolünü belirlemektir. Katılımcılar, sosyokültürel yapısı oldukça geniş olan bir şehrin en büyük ilçesindeki farklı lise türlerine devam eden 480 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın amacına uygun olarak Kişisel Bilgi Formu, Kimlik Gelişiminin Boyutları Ölçeği, Akademik Güdülenme Ölçeği, Temel Psikolojik Gereksinimlerinin Doyumu Ölçeği – Lise Formu ve Sürekli Umut Ölçeği kullanılmıştır. Her bir temel psikolojik ihtiyaç ayrı ayrı aracı değişken olarak incelendiği için farklı yapısal eşitlik modeli oluşturulmuştur. Bulgulara göre, kimlik gelişiminin içsel yatırımda bulunma boyutu dışındaki diğer boyutlar ile akademik güdülenmenin ve umut arasındaki ilişkiye özerkliğin ve yeterliğin aracılık ettiği görülmüştür. Kimlik gelişiminin seçeneklerin saplantılı araştırılması ve seçeneklerin derinlemesine araştırılmasından akademik güdülenme ve umut arasındaki ilişkiye ilişkisellik doyumunun aracılık ettiği söylenebilir.
Kaynak
Milli EğitimCilt
50Bağlantı
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/438303/ergenlerin-kimlik-gelisimi-ile-akademik-gudulenmeumudun-iliskisinde-psikolojik-ihtiyaclarin-araci-roluhttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2194