Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBerber, Şayan
dc.contributor.authorAkça, Meltem
dc.contributor.authorTepe Küçükoğlu, Mübeyyen
dc.date.accessioned2023-05-26T07:20:20Z
dc.date.available2023-05-26T07:20:20Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1089583/yuksekogretime-covid-19-bulasinca-salgin-surecinde-ogrenci-ve-akademisyenlerin-uzaktan-egitim-faaliyetlerine-iliskin-deneyimleri-uzerine-bir-degerlendirme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12868/2179
dc.description.abstractCovid-19 salgını sürecinde, eğitim ve sağlık sektörü başta olmak üzere birçok sektörde daha önce deneyimlenmemiş yenilikler ile tanışılmıştır. Salgının en çok etkilediği alanlardan biri de yükseköğretim olmuştur. Araştırmada, Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarında gerçekleşen uzaktan eğitim faaliyetlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, Türkiye’deki 10 ayrı üniversitede görev yapan ve salgın sürecinde uzaktan eğitim verme tecrübesi yaşamış 46 akademisyen ile uzaktan eğitim yoluyla öğrenim gören 115 öğrencinin, oluşturulan bir soru formu vasıtasıyla uzaktan eğitim tecrübeleri sorgulanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseninin benimsendiği araştırmada, elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda ulaşılan bulgular, uzaktan eğitim modelinin bünyesinde uygulamaya yönelik çeşitli zorluklar içermesi yanında, avantajlar da barındırdığını göstermektedir. Deneyimlenen süreçten elde edilen sonuçlar doğrultusunda, uzaktan eğitimle ilgili eksiklikler tespit edilip iyileştirmeler yapılarak sistemin daha iyi hale getirilebileceği öngörülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.2399/yod.21.816132en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCovid-19 Salgınıen_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectYükseköğretimen_US
dc.subjectCovid-19 Outbreaken_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectHigher Educationen_US
dc.titleYükseköğretime Covid-19 Bulaşınca: Salgın Sürecinde Öğrenci ve Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Faaliyetlerine İlişkin Deneyimleri Üzerine Bir Değerlendirmeen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentALKÜ, Fakülteler, Gazipaşa Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi, Havacılık Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage102en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.relation.journalYükseköğretim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster